جذب ۷۰ پزشک متخصص در همدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پارسال ۷۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در بخش‌های مختلف در استان همدان جذب شد تا بخشی از کمبود‌هایی که احساس می‌شد را مرتفع کند.

رضا طهماسبی گفت: بیش از ۲ هزار پزشک فوق تخصص، متخصص و عمومی در این استان به مردم همدان خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

او افزود: این افراد شامل هزار و ۵۲۸ پزشک متخصص، فوق تخصص و عمومی و همچنین ۵۰۰ دندان پزشک عمومی و متخصص می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با جذب شمار زیادی از پزشکان در رشته‌های مختلف و فراهم کردن زمینه ماندگاری آن‌ها بتوان خدمت شایسته تری به مردم همدان ارائه کرد.

طهماسبی خواستار هماهنگی و حمایت نهاد‌های نظارتی و بیمه‌ای برای افزایش ماندگاری پزشکان و حمایت سایر ارکان با فراهم کردن رفاهیات و مسائل مالی مطلوب برای پزشکان متخصص و فوق تخصص در استان با هدف ترغیب به افزایش ماندگاری آن‌ها شد.

او تاکید کرد: هم اکنون متخصصان رادیولوژی و سونوگرافی خانم، متخصصان داخلی، فوق تخصص روماتولوژی، غدد و ریه در همه مراکز درمانی استان همدان حضور دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: بررسی شمار پزشکان این دانشگاه به ازای هر تخت بیمارستانی و مراکز درمانی موجود در استان گویای این است که همدان در جمع استان‌های میانی به بالای کشور قرار دارد و ممتاز یا ضعیف نیست.

طهماسبی تصریح کرد: هر چند کمبود چندانی در زمینه پزشک متخصص احساس نمی‌شود، اما آمار پزشکان با انتظارات فاصله دارد که باید با ایجاد جذابیت در برخی از رشته‌های پزشکی و فراهم کردن زمینه ماندگاری پزشکان، این کمبود‌ها را رفع کرد.

برچسب ها: پزشک ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.