تجاوز به مهاجران در مرز مکزیک در حالی که منتظر ورود به آمریکا هستند

سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا از سوءاستفاده، اخاذی و اعمال خشونت علیه مهاجران در مرز مکزیک در حالی که منتظر ورود به آمریکا هستند، خبر داد.

هنگامی که اسیرکنندگان «کارولینا» در سپیده دم او را از خانه مخفی در شهر مرزی «رینوسا» در مکزیک بیرون کشیدند، او فکر کرد که می‌خواهند او را مجبور کنند تا دوباره با خانواده‌اش در ونزوئلا تماس بگیرد تا از آن‌ها برای پرداخت ۲ هزار دلار باج بگیرند.

او به رویترز گفت در عوض، یکی از مردان او را به اتوبوسی که بیرون پارک کرده بود هل داد و به او تجاوز کرد. کارولینا گفت: «این غم انگیزترین و وحشتناک‌ترین چیزی است که می‌تواند برای یک فرد اتفاق بیفتد.»

یکی از مدافعانی که خودش نیز از مهاجران بود و  پس از آدم ربایی به کارولینا کمک کرد و به دلیل نگرانی‌های امنیتی به شرط ناشناس ماندن با رویترز صحبت کرد، تمام جزئیات گفته‌های کارولینا را تأیید کرد.

بر اساس داده‌های دولت مکزیک و گروه‌های بشردوستانه، این حمله در بحبوحه افزایش خشونت جنسی علیه مهاجران در شهر‌های مرزی رینوسا (Reynosa) و ماتاموروس (Matamoros) روی داد که هر دو، مسیر اصلی ترانزیت مهاجرانی هستند که به دنبال ورود به ایالات متحده هستند.

«لوئیس میراندا» سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) در پاسخ به سوالاتی درمورد افزایش تجاوز‌های گزارش شده گفت: «سوء استفاده، اخاذی و اعمال خشونت علیه مهاجران از سوی قاچاقچیان، روش‌هایی غیرانسانی، جنایتکارانه و از نظر اخلاقی مذموم است.»

بر اساس داده‌های ایالتی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ که رویترز از طریق درخواست‌های آزادی اطلاعات به دست آورده است، تحقیقات جنایی درمورد تجاوز به اتباع خارجی، به استثنای آمریکایی‌ها، بالاترین آمار ثبت شده در این دو شهر در سال جاری بوده است.

وزارت امور خارجه آمریکا ایالت «تامائولیپاس» (Tamaulipas) مکزیک را که این دو شهر در آن قرار دارند، خطرناک‌ترین ایالت در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک می‌داند.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده، در مواجهه با عبور از مرز‌های غیرقانونی بی‌سابقه، در ماه مه روش جدیدی را اجرا کرد که مهاجران را ملزم می‌کرد خود را - از طریق اپلیکیشنی به نام CBP One - در یک گذرگاه مرزی قانونی برای ورود به ایالات متحده معرفی کنند.

۹ کارشناس از جمله وکلا، متخصصان پزشکی و امدادگران به رویترز گفتند که این روش جدید عواقب ناخواسته‌ای در این دو شهر داشته است و به افزایش خشونت‌ها کمک کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
مسبب این خشونت ها بی لیاقتی زمامداران مکزیک است که با عملکرد نابخردانه دولت مردمش را مجبور به مهاجرت کرده
آخرین اخبار