آغاز به کار نمایشگاه هوش مصنوعی در اصفهان

نمایشگاه هوش مصنوعی با ارائه آخرین دستاورد‌های فناورانه ۵۸ شرکت برتر کشور در حوزه هوش مصنوعی در اصفهان آغاز به کار کرد.

دبیر پنجمین رویداد جایزه مصطفی (ص) گفت: ۵۸ شرکت حاضر در این نمایشگاه از بین ۱۴۵ شرکت انتخاب شدند و دستاورد‌های این شرکت‌ها در زمینه هوش مصنوعی تجاری سازی شده است.


حسین ربانی افزود: این رویداد علمی وفناورانه از برنامه‌های پنجمین دوره آئین اعطای جایزه مصطفی (ص) با ارائه حمایت‌ها وتسهیلات صندوق و شرکت سرمایه گذاری برتر کشور در حوزه هوش مصنوعی برپا شده است.


او گفت: نمایشگاه هوش مصنوعی اصفهان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی در این زمینه در کشور است.


دبیر این رویداد علمی افزود: شرکت‌ها برای حضور در این نمایشگاه باید محصولی که در بازار ایران به فروش می‌رود و همچنین محصول آماده صادرات داشته باشند.


او  با بیان اینکه شرکت‌های منتخب برای حضور در نمایشگاه تخصصی هوش مصنوعی اصفهان، فناور و دانش بنیان هستند، گفت: اصفهان ظرفیت توسعه هوش مصنوعی و شرکت‌های خوبی در حوزه صنعت دارد بنابراین انتظار می‌رود با برپایی این نمایشگاه، این خطه به قطب هوش مصنوعی ایران تبدیل شود.


ربانی تاکید کرد: شنبه هشتم مهر جاری نیز در جریان رویداد جایزه مصطفی (ص) بزرگترین رویداد سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.

جایزه مصطفی (ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.


بیش از ۱۵۰ نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی (ص) حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.