۱۳ درصد از دشت‌های چهارمحال و بختیاری در اختیار بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان کمتر از ۲۰ درصد دشت وجود دارد که حدود ۱۳ درصد از آن در اختیار بخش زراعی است و با توجه به توسعه شهر‌ها و راه‌ها احتمال دارد این میزان در آینده کمتر شود.

حسین برزگر در ستاد الگوی کشت و شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت برنامه الگوی کشت، گفت: در استان به ازای هر مترمکعب آبی که استفاده می‌شود حدود یک کیلو و ۸۰۰ گرم ماده خشک تولید می‌شود، اما این میزان در کشور‌های اروپایی که وضعیت منابع آب خوبی دارند حدود سه کیلوگرم است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در برنامه اصلاح الگوی کشت شکاف بین بهره‌وری‌های فیزیکی و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است در واقع در این برنامه به دنبال اضافه کردن منابع پایه جدید نیستیم و قصد داریم با منابع موجود تولید و بهره‌وری را ارتقا دهیم.

وی عنوان کرد: در چهارمحال و بختیاری کمتر از ۲۰ درصد دشت وجود دارد که حدود ۱۳ درصد از آن‌ها در اختیار بخش زراعی است و با توجه به توسعه شهر‌ها و راه‌ها احتمال دارد این میزان در آینده کمتر شود بنابراین در کشت محصولات زراعی افزایش سطح نخواهیم داشت، اما در همین میزان سطح باید متناسب با رشد جمعیت و نیاز غذایی کشور و استان تولید داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


برزگر اضافه کرد: چهار برنامه محوری در راستای برنامه الگوی کشت در استان اجرا شد که شامل طرح جهش تولید در دیمزارها، طرح شهید ساجدی در محصولات راهبردی و استراتژیک، کشاورزی قراردادی و توسعه گلخانه‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.