آغاز بیست و هفتمین اجلاس تخصصی کشور‌های عضو گروه پنج

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بیست و هفتمین اجلاس تخصصی کشور‌های عضو گروه پنج گفت: دیپلماسی سلامت نقطه مشترک بین کشور‌های دنیا است.

مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین اجلاس تخصصی کشور‌های عضو گروه پنج با عنوان «دیپلماسی سلامت؛ نظام‌های دارو و تجهیزات پزشکی» در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

این اجلاس با شعار «به سوی دسترسی عادلانه به دارو و تجهیزات پزشکی» و برنامه توسعه همکاری‌ها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در تهران برگزار می‌شود.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو، یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، میرابی از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، چگینی، مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه، خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، محمد حسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، جعفر حسین، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، سفرا و نمایندگان کشور‌های عضو افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و عراق و کارشناسان گروه پنج و نمایندگان سازمان‌های بین المللی مقیم ایران در این مراسم حضور دارند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بیست و هفتمین اجلاس تخصصی کشور‌های عضو گروه پنج گفت: دیپلماسی سلامت نقطه مشترک بین کشور‌های دنیا است.

بهرام عین اللهی در بیست و هفتمین اجلاس تخصصی کشور‌های عضو گروه پنج افزود: در این اجلاس درباره دارو و تجهیزات پزشکی بحث می‌شود تا به استانداردی برسیم که دارو‌های یکدیگر را بپذیریم و بازار مشترک دارو و تجهیرات پزشکی در بین کشور‌های منطقه ایجاد کنیم. 

وی افزود: درباره همکاری‌های آموزشی، درمانی و پرستاری در این اجلاس صحبت می‌کنیم تا نظام سلامت در کشور‌های جی ۵ ارتقاء یابد.

وزیر بهداشت افزود: هدف اصلی در اجلاس تخصصی کشور‌های عضو گروه پنج دسترسی عادلانه به دارو و تجهیزات پزشکی و سلامت مردم منطقه علاوه بر ایران است، زیرا بیماری مخصوص یک کشور نیست و سلامت باید در تمام کشور‌ها ایجاد و ارتقاء پیدا کند. 

عین اللهی گفت: در اجلاس بعدی کشور‌های عضو گروه پنج دباره سلامت و زنان صحبت خواهد شد.

پیش از این اداره ملی غذا و داروی افغانستان گفت عبدالباری عمر، سرپرست این اداره و هیأت همراه برای شرکت در نشست کشورهای گروه پنج(G5) عازم کشور ایران گردیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار