حیوان‌گزیدگی در بوکان ۱۲ درصد افزایش یافت

سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: امسال ۳۹۵ مورد حیوان گزیدگی در این شهرستان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش یافته است.

سوران ایوبی سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: افزایش آمار حیوان گزیدگی طی ماه‌های گذشته و همچنین افزایش آمار سگ‌های بلاصاحب به ویژه در حاشیه شهر بوکان خطری برای سلامت شهروندان است.

وی با بیان اینکه بیشترین مورد به سگ گزیدگی اختصاص دارد، ادامه داد: پارسال نیز در مجموع ۳۵۷ مورد حیوان گزیدگی در بوکان ثبت شده بود که برای تمامی این افراد واکسن ضد هاری در مراکز درمانی تجویز و تزریق شد.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان افزایش روز افزون حیوان گزیدگی را یکی از چالش‌های حوزه بهداشت شهرستان عنوان کرد و گفت: کنترل بیماری هاری بسیار پیچیده و نیازمند همکاری بین‌بخشی سازمان‌هایی نظیر دامپزشکی، حفاظت از محیط زیست، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، رسانه‌ها و انجمن‌های حامی حیوانات است.

ایوبی بر واکسیناسیون افرادی که دچار حیوان گزیدگی می‌شوند تاکید کرد و افزود: چنان‌چه برای فرد حیوان گزیده واکسن تزریق نشود، احتمال مبتلا شدن به بیماری هاری که کشنده و بدون درمان است، وجود خواهد داشت.

وی گفت: افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در بوکان بخصوص حاشیه شهر سبب ایجاد نارضایتی بسیاری از شهروندان شده و تاکنون نهاد‌های مرتبط راه حل مشخصی برای کنترل و جمع آوری این حیوانات در سطح شهر نکرده است.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.