دبیرکل مجمع فقه اسلامی جده:

وحدت همه جانبه باید در همه کشور‌ها تحقق یابد

مصطفی سانو گفت: امروز وحدت همه جانبه باید در وجود ما تجلی پیدا کند و در همه کشور‌های جهان تسری یابد، زیرا نیازمند چنین وحدتی هستیم.

مصطفی سانو، دبیرکل مجمع فقه اسلامی جده در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، طی سخنانی با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: با توجه به شرایط کنونی و تحولات سرنوشت سازی که امروز از جهت اقتصادی و سیاسی در منطقه شاهد هستیم و با توجه به چالش‌های امروز امت اسلامی، برگزاری این اجلاس بسیار پر اهمیت است.

وی با اشاره به فرموده خداوند متعال «ان هذه امتکم امة واحدة و أنا ربکم فاعبدون» تأکید کرد: امروز وحدت همه جانبه باید در همه وجود ما تجلی پیدا کند و در همه کشور‌های جهان تسری یابد، زیرا امروز نیازمند چنین وحدتی هستیم.

دبیرکل مجمع فقه اسلامی جده با اشاره به اینکه یکی از تأکیدات پیامبر اسلام (ص) این بوده که بتوانیم وحدت را در سراسر جامعه اسلامی تحقق بخشیم، خاطرنشان کرد: ما باید در خوشی‌ها و شادی‌ها نیز در کنار هم باشیم و مانند اعضای یک پیکر با یکدیگر همدلی کنیم و بنا به فرموده پیامبر اسلام (ص) باید وحدت در جوامع اسلامی تحقق عملی پیدا کند.
 
وی در پایان تأکید کرد: وحدت در فرهنگ متنوع کشور‌ها و جوامع باعث می‌شود که اختلافات را کنار بگذاریم و بتوانیم به سوی اهداف والای دین اسلام حرکت کنیم و وحدت عملی را تحقق بخشیم. چرا که وحدت فکری، اقتصادی، فرهنگی و حتی وحدت سیاسی می‌تواند به ما کمک کند که به یک وحدت همه جانبه فکر کنیم و شعار واقعی اسلام یعنی امت واحده را عملی سازیم و همچنین از ملت‌های مظلوم جهان حمایت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار