دستورالعمل اجرایی دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر

دستورالعمل اجرایی دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر منتشر شد.

لباس مهمترین بستر بازنمایی ارزش‌های فرهنگی و آینه تمام نمایی از مؤلفه‌های هویتی یک جامعه است و بازآرایی و متناسب‌سازی آن با شرایط اجتماعی باعث می‌شود آرامش، زیبایی، آراستگی و پیوند‌های هویتی اصیل در عرصه‌های زیست روزمره جاری شوند.

بیانیه «مضمون» مهمترین اولویت‌های مضمونی و فرمی دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر را تبیین می‌کند و می‌تواند منبع الهام طراحان و مشارکت‌کنندگان در این رویداد باشد.

بر این اساس و با توجه به آیین‌نامه جشنواره، دستورالعمل اجرایی جشنواره دوازدهم به شرح ذیل است:

۱- در بخش رقابتی مد و صنعت ملی پوشاک فقط طرح‌هایی که حداکثر در یک سالِ پیش از برگزاری جشنواره تولید‌شده و قبلاً به جشنواره ارائه نشده، پذیرفته می‌شود. همه طرح‌های متقاضی شرکت در هر یک از بخش‌های رقابتی باید از سال ۱۴۰۱ به بعد تولید شده و در دوره‌های گذشته جشنواره نیز تحت بازبینی هیأت انتخاب قرار نگرفته باشند.

ویژند‌های متقاضی شرکت در بخش مسابقه طاووس زرین، باید دارای شناسۀ شیما و شناسۀ کالا از «کارگروه مد و لباس» و «سامانۀ جامع تجارت» باشند و آثار در هیچ‌یک از رویدادها، جشنواره‌ها و بازار‌های پوشاک داخلی و خارجی به نمایش درنیامده باشند.

همچنین همه متقاضیان باید فرم تعهدنامه را تکمیل کنند که شامل برگه فنی استانداردسازی باشد و طرح‌های ارائه‌شده باید قابلیت تولید انبوه را داشته باشند و در قالب یک مجموعۀ کامل لباس در دو بخش مردانه و زنانه و در دو گروه سنی بزرگسال و نوجوان ارائه شوند.

گروه‌های طراحی مستقل غیر از عکاسان در سامانه طراحان کارگروه عضویت داشته و آثار دارای شناسۀ شیما از کارگروه ساماندهی مد و لباس باشند و آثار در هیچ یک از رویدادها، جشنواره‌ها و بازار‌های پوشاک داخلی و خارجی به نمایش درنیامده باشند.

برای طراحان آزاد مفهومی باید آثار ارائه شده دارای شناسه شیما باشد و در هیچ یک از رویدادها، جشنواره‌ها و بازار‌های پوشاک داخلی و خارجی به نمایش درنیامده باشند.

زمان ثبت‌نام در سامانۀ جشنواره در اواخر مهر ماه خواهد بود.

۲- در بخش رقابتی طراحی پوشش تراز اجتماعی بانوان ویژندها‌ی متقاضی شرکت در بخش مسابقه طاووس زرین، قطعات اصلی پوشاک (مانتو و شلوار) در این مجموعه باید دارای شناسۀ شیما و شناسۀ کالا از «کارگروه ساماندهی مد و لباس» و «سامانۀ جامع تجارت» باشند و در هیچ یک از رویدادها، جشنواره‌ها و بازار‌های پوشاک داخلی و خارجی قبلی به نمایش درنیامده باشند.

۳- در بخش رقابتی تبلیغات مد و سبک پوشش همه آثار متقاضی شرکت در این بخش، باید در سامانه جشنواره ثبت‌نام کنند و مواد تبلیغی شرکت‌ داده شده در این بخش از سوی شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف جشنواره، الزاماً باید مربوط به آثار شرکت‌داده شده در جشنواره باشند و کد رهگیری آثار ثبت‌شده،در این قسمت درج شود.

۴- ثبت‌نام آثار پژوهشی متقاضیان حضور در همایش علمی جشنواره در بخش علمی- فرهنگی (اواسط مهر) و آغاز ثبت‌نام مقالات (اواسط آذر) خواهد بود.

دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر ۳۰ دی برگزار می‌شود و اختتامیه این مراسم ۵ بهمن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار