افزایش حیوان‌گزیدگی‌ها در دامغان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان از افزایش حیوان‌گزیدگی‌ها در این شهرستان طی ۶ ماهه اول سال در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد.

تقوی گفت: در ۶ ماهه اول امسال تعداد ۳۰۶ نفر جهت دریافت خدمات درمان و پیشگیری هاری به این مرکز مراجعه داشته اند و این در حالی‌ست که این آمار در کل سال گذشته ۵۳۶ نفر و در مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ نیز ۲۵۴ نفر بوده که تحلیل این داده‌ها گویای افزایش تعداد موارد مراجعه کننده به مراکز درمانی و بیمارستانی‌ست.

وی ادامه داد: با توجه به روند افزایشی آمار و تعداد موارد حیوان گزیدگی و بروز موارد مثبت هاری در حیوانات به ویژه سگ و گربه در نقاط روستایی و شهری سطح شهرستان دامغان طی سنوات اخیر به نظر می رسد اقداماتی که تاکنون توسط دستگاه‌های متولی برای پیشگیری از حیوان گزیدگی انجام شده است، نیازمند تقویت و ارتقاء بیشتر بوده تا موارد هاری انسانی ناشی از سگ گزیدگی به صفر برسد.

وی افزود: عدم تقویت، ارتقاء و توجه بیشتر به این بخش، موجب تداوم مرگ انسان به علت هاری ناشی از گزش حیوانات هار گردیده و استمرار این وضعیت و تبعات ناشی از آن که همانا تهدید سلامت عمومی و افزایش هزینه های نظام سلامت است، روز به روز افزوده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار