برگزاری جشن میلاد پیامبر و امام صادق در کابل + فیلم

مراسم گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حوزه علمیه خاتم‌النبیین(ص) در کابل برگزار شد.

مراسم گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حوزه علمیه خاتم‌النبیین(ص) در کابل با حضور علمای شیعه و اهل سنت و مقامات طالبان برگزار شد.

حجت‌الاسلام استاد اکرمی مدیر حوزه علمیه خاتم‌النبیین(ص) در این مراسم گفت هدف از برگزاری این مراسم این است که علاقه و محبت خود را به پیامبر گرامی اسلام(ص) نشان داده و در راستای تبلیغ معارف دین گام برداشته شود. 

استاد اکرمی افزود پیامبر گرامی اسلام(ص) الگوی خوبی‌ها، صبر و استقامت در برابر سختی‌ها است. آن حضرت با شفقت مردم را به دین اسلام تشویق می‌کرد و باکسانی که بر او ظلم کرده بود هم با مدارا رفتار می‌کرد.

مولوی محمد قاسم خالد والی کابل گفت هدف اصلی از تجلیل میلاد نبی این است که مسلمانان سنت پیامبر اسلام(ص) را در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود عملی کند.

مولوی محمد قاسم خالد افزود میلاد پیامبر اسلام(ص) پیامی به علمای شیعه و سنی نیز دارد آن این‌که مسئولیت خود را در قبال وحدت مردم ادا کند و حکومت سرپرست هم تلاش می‌کند که وحدت ملی را حفظ کند.

استاد محمد اکبری، معاون شورای علمای شیعه افغانستان در این مراسم گفت تجلیل از میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) از شعائر الله است، زیرا در چنین مراسم‌ها مردم به یاد خدا انداخته می‌شود.

معاون شورای علمای شیعه افغانستان افزود تعصب قومی در این کشور بدترین خطر و عاملین تفرقه و عقب‌ماندگی کشور بوده است لذا برای جلب منفعت خود حق یکدیگر را پایمال نکنیم.

وی افزود وحدت ملی نیاز ما است در جهت تحکیم اسلامی تلاش کنیم، نیاز است که حاکمان فعلی افغانستان عدالت اسلامی را عملاً به مردم نشان دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار