در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اهالی موسیقی سنتی باید خود را به‌روز کنند + فیلم

خواننده موسیقی سنتی کشورمان گفت: دلیل کاهش آثار موسیقی سنتی این است که اهالی این نوع موسیقی باید خود را نسبت به شرایط کنونی به‌روز کنند.

آلبوم موسیقی «ماه دیدم» کاری از حمید قربانی با آهنگسازی افشین و سپهر رامین موسیقی تلفیقی سنتی است که در روز بزرگداشت مولانا رونمایی شد.

حمید قربانی خواننده موسیقی سنتی کشورمان درباره دلیل خواندن اثر «ماه دیدم» بیان کرد: در بحث قبول کردن کار، برای من افتخاری است که از اشعار مولانا بخوانم؛ چون از ابتدای اینکه کار موسیقی را شروع کردم، دوست داشتم روند موسیقی سنتی و عرفانی را پیش بگیرم. چه بسا بهتر است وقتی فردی می‌خواهد کاری را ارائه دهد از اشعار مولانا و حافظ استفاده کند.

این خواننده درباره سخت بودن اجرای کارهای مولانا این‌طور توضیح داد: به هرحال اشعار مولانا سبک و ادبیات متفاوتی نسبت به سایر شعرا دارد. نوع کلام مولانا که عرفانی‌تر است، مسئولیت بیشتری را بر دوش افرادی که می‌خواهند اشعارش را کار کنند می‌گذارد.

قربانی درباره کم کار شدن خوانندگان موسیقی سنتی بیان کرد: این بحث دو طرفه است؛ زیرا اهالی موسیقی سنتی ما باید کمی خود را نسبت به شرایط کنونی به‌روز‌تر کنند و هم متولیان امر حامی باشند، اما ما حتی در سریال‌های تلویزیونی که سبک قدیمی دارند می‌بینیم که بیشتر تیتراژ کار موسیقی پاپ است، اما حداقل می‌طلبد که سریال‌هایی که سنتی و قدیمی هستند در آن‌ها از موسیقی سنتی استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
وقتی ریتم موسیقی سنتی بروز شد و با ساز سنتی موزیک فعلی زد دیگر اصالت و سنتی بودن آن باقی نمی ماند باید سبک آواز و ریتم بماند و اشعار نو ولی باهمان حال و هوا کاری نکنید که گذشته مان هم به نام بروز شدن هم یادمان نماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
موسیقی اولویت اوله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
موسیقی اگر بروز شود که دیگر سنتی نیست. اندک مشتاقان نوای اصیل و ملکوتی را هم با این بروزرسانیهای نچسب محروم می کنید
آخرین اخبار