پنجره جمعیتی فقط ۵ سال باز خواهد بود

رئیس فراکسیون جمعیت مجلس گفت: بیش از ۲۰۰ هزار خانواده ۳ فرزندی برای زمین رایگان ثبت نام کردند که تاکنون ۱۵ درصد آنان زمین گرفته‌اند.

 فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت مجلس در آیین واگذاری زمین به ۲۵۰۰ خانواده؛ ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان تهران گفت: بیش از ۲۰۰ هزار خانواده در حوزه زمین رایگان ثبت نام کردند و مشمول زمین رایگان ۳ فرزندی هستند. از فروردین ماه امسال که واگذاری زمین‌ها شروع شده، ۱۵ درصد این‌ها زمین‌های خود را دریافت کردند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس افزود: پنجره جمعیتی فقط برای ۵ سال باز خواهد بود و در این ۵ سال اگر بتوانیم موضوعات مهم و اصلی مردم را در تامین مسکن و کاهش تورم و ساخت خوابگاه‌های متاهلی و دانشجویی و ارائه تسهیلات به زمین را داشته باشیم می‌توانیم از لبه پرتگاه جمعیتی عبور کنیم، ولی اگر غفلت کنیم معلوم نیست سرنوشت این ملت چه خواهد شد.

محمد بیگی عنوان کرد: واگذاری زمین‌ها به مردم امیدآفرینی کرده و وظیفه ما امیدآفرینی است. همان طور که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس تاکید داشتند قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده یک قانون «حیاتی» لازم الاجراست؛ لذا باید همه مسئولان در این حوزه ورود ویژه و جدی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار