لهستان کنترل های مرزی با اسلواکی را به دلیل افزایش مهاجران غیرقانونی اعمال می کند

لهستان، جمهوری چک و اتریش به دلیل افزایش مهاجران غیرقانونی در اسلواکی کنترل‌های مرزی با این کشور اروپایی را وضع می‌کنند.

«ماریوش کامینسکی» وزیر امور داخلی لهستان امروز (سه‌شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که دولت لهستان کنترل‌های موقتی را در مرز این کشور با اسلواکی در ارتباط با تعداد فزاینده مهاجران غیرقانونی که سعی دارند از طریق مسیر بالکان به آلمان منتقل شوند، اعمال خواهد کرد.

به گزارش آرتی، اقدامات مشابهی نیز توسط دولت‌های اتریش و جمهوری چک انجام شده است. کامینسکی اظهار داشت که تنها در دو هفته گذشته مقامات لهستانی در مجموع ۵۵۱ مهاجر غیرقانونی را در مرز شناسایی و بازداشت کرده‌اند و تعداد مهاجران غیرقانونی نسبت به سال گذشته هزار درصد افزایش یافته است.

لهستان و اسلواکی هر دو بخشی از منطقه شینگن هستند، به این معنی که معمولاً هیچ کنترل مرزی استانداردی بین دو کشور وجود ندارد. ورشو گفت که اقدامات جدید برای یک دوره اولیه ۱۰ روزه معرفی شده است.

«توماش پراگا» فرمانده گارد مرزی لهستان اعلام کرد که کنترل‌ها متعاقباً می‌توانند برای دوره‌هایی که بیش از ۲۰ روز نباشد، تمدید شوند. یکی دیگر از نمایندگان مرزبانی نیز در نشست خبری اعلام کرد که مجموع بازگرداندن کنترل مرز‌ها نمی‌تواند بیش از ۲ ماه باشد.

وزیر کشور لهستان نیز گفت: «ما چنین اقداماتی را انجام می‌دهیم، زیرا کشوری مسئول هستیم. ما به طور مؤثر از مرز با بلاروس دفاع می‌کنیم و امیدواریم که مشکل در بالکان و در مرز لهستان و اسلواکی به طور مؤثر حل شود.»

وزیر کشور لهستان سیاست‌های بروکسل را عامل موج پناهجویان دانست و گفت: «سیاست مهاجرت اتحادیه اروپا غیرمسئولانه و منافی با واقعیت است. تنها پاسخ مناسب به موج مهاجرت غیرقانونی، حفاظت سخت از مرز‌های خارجی اتحادیه اروپا و تغییر در سیستم پناهندگی است.»

کنترل‌های مرزی جمهوری چک و اتریش با اسلواکی

در همین حال جمهوری چک و اتریش نیز کنترل‌های مرزی با اسلواکی را وضع کرده‌اند که قرار است از نیمه شب آغاز شود و در ابتدا ۱۰ روز طول بکشد. «پتر فیالا» نخست‌وزیر چک با اشاره به این‌که پراگ به طور فعال با قاچاقچیان و تجار در بدبختی انسانی مبارزه می‌کند، گفت: « به لطف بازرسی‌ها، ما می‌توانیم حتی بهتر از ایمنی شهروندان خود اطمینان حاصل کنیم.»

«گرهارد کارنر» وزیر کشور اتریش نیز اعلام کرد که هدف از این کنترل‌ها جلوگیری از عبور قاچاقچیان از مسیر‌های جایگزین به اتحادیه اروپا از طریق اتریش است.

صدراعظم آلمان تعداد پناهندگانی که به آلمان می‌رسند بسیار زیاد است 

مقامات آلمانی ماه گذشته همچنین هجوم پناهجویان به این کشور را محکوم کردند و گشت‌های پلیس را در مرز‌های آن با لهستان و جمهوری چک معرفی کردند. «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان گفت که تعداد پناهندگانی که به آلمان می‌رسند بسیار زیاد است و تأکید کرد که وضعیت مهاجرت باید تغییر کند.

شولتس گفت: «موضوع نمی‌توانند به همین شکل باقی بمانند: بیش از ۷۰ درصد از همه پناهندگانی که به آلمان می‌رسند از قبل ثبت نام نکرده اند، حتی اگر تقریباً همه آن‌ها در یک کشور دیگر اتحادیه اروپا بوده‌اند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار