نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تمام ظرفیت‌های استان در برگزاری کنگره حاج شیخ عبدالکریم حائری بکار گرفته شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تمام ظرفیت‌های دولتی و مردمی در جهت برگزاری هر چه باشکوهتر کنگره حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی بکار گرفته شود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:  در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: کنگره حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی و صدمین سالگرد تاسیس حوزه علمیه قم، بیست هفتم مهرماه جاری در اراک برگزار می‌شود و همه دستگاه‌های اجرایی باید در برگزاری این رویداد فرهنگی مشارکت گسترده داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حاج شیخ عبدالکریم حائری پیش از حوزه علمیه قم، در حوزه علمیه اراک تدریس می‌نمودند و بیش از ۱۶ سال در این حوزه فعالیت داشته‌اند، برگزاری این کنگره در جهت تشریح و تبیین خدمات این عالم وارسته پیش از قم در اراک برنامه‌ریزی شده که امید است با مشارکت آحاد مردم و مسئولان این رویداد فرهنگی به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

امام جمعه اراک اظهار کرد: کنگره اصلی بزرگداشت شیخ عبدالکریم حائری و صدمین سالگرد تاسیس حوزه علمیه قم نیز بعد از کنگره اراک در شهر قم برگزار می‌شود اما همه باید تلاش کنند کنگره اراک آبرومند و در شان حاج شیخ و حوزه علمیه باعظمت اراک برگزار شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، حوزه علمیه اراک مادر حوزه علمیه قم است و علمای بسیاری از جمله آیات عظام اراکی، گلپایگانی، حاج شیخ احمد خوانساری و امام راحل در این حوزه تحصیل کرده‌اند و این ظرفیت عظیم باید بیش از پیش به جامعه معرفی شود.

وی بیان کرد: دوران اوج مدرسه سپهداری اراک زمان آیت الله محسنی اراکی و آقا نورالدین اراکی بود و بعد از آن حدود ۵۰ سال این حوزه از سال‌های اوج خود فاصله گرفت تا فرزندان آیت‌الله محسنی اراکی که از علما و مراجع تقلید آن زمان بودند از شیخ عبدالکریم حائری دعوت کردند تا به شهر اراک مهاجرت کرده و در مدرسه سپهداری به تدریس درس خارج بپردازند که این عالم ارزنده به مدت ۱۶ سال در اراک و مدرسه سپهداری اقامت داشت و بعد از آن به همراه آیت‌الله محمدتقی خوانساری، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی به قم مهاجرت کرده و حوزه علمیه فعلی شهر قم را تاسیس نمودند.

نرخ پایین زاد و ولد در استان مرکزی نگران کننده است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نرخ پایین زاد و ولد در استان را نگران کننده عنوان کرد و گفت: نرخ زاد و ولد در استان اکنون کمتر از ۶ دهم است که باید برای افزایش این مهم چاره‌اندیشی شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: تلاش برای افزایش نسل جوان و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده یکی از ضروری ترین فرایض مسئولان و آحاد مردم است.

وی بحران سقط جنین را از عوامل موثر در کاهش نرخ جمعیت عنوان کرد و افزود: سقط جنین چه در مرحله نطفه باشد و چه سایر مراحل، جایز نیست و دیه دارد.

تحقق رشد هشت درصدی در کشور نیازمند مجاهدت‌های شبانه‌روزی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تحقق رشد هشت درصدی را نیازمند کار، تلاش و مجاهدت‌های شبانه‌روزی عنوان کرد و گفت: تولید صادرات محور یکی از عوامل رشد اقتصادی است که استان مرکزی در این زمینه ظرفیت‌های ارزشمندی دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: کار، تلاش و مجاهدت‌های شبانه روزی سیره انبیاء و اولیای الهی است و ملت ایران به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع و اسلام ناب محمدی(ص) باید با بهره گیری از این سیره ارزشمند در راستای بالندگی کشور مشارکت گسترده داشته باشند.

درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر ۲ هفته یکبار روزهای چهارشنبه در بیت نماینده ولی فقیه در این استان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.