مرگ پدر و دختر بر اثر دود اگزوز ماشین

در حادثه‌ای ناگوار و در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن از اگزوز ماشین در پارکینگ مسقف، پدر و دختر ۹ ساله همدانی جان خود را از دست دادند.

دکتر محمد مالمیرا,سرپرست پزشکی قانونی استان همدان گفت: طبق اظهارات بستگان روز گذشته یک دختر ۹ ساله و پدرش در خودروی شخصی داخل پارکینگ منزل مسکونی به علت استنشاق گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

او گفت: مونوکسید کربن نام یک گاز بی بو، بی رنگ و بی طعم است که بر اثر ناقص سوختن کربن به وجود می‌آید.

سرپرست پزشکی قانونی استان همدان تصریح کرد: هنگام وارد شدن کربن مونواکسید به سیستم تنفسی شخص، بلافاصله با گلبول‌های قرمز شخص ترکیب و باعث می‌شود اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد.

مالمیرا گفت: این موضوع باعث خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط شده و شخص دچار بیهوشی می‌شود.

او ضمن اشاره به اینکه افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند (مانند افراد مذکور) ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه را تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند، گفت: علائم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکم و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغماست.

سرپرست پزشکی قانونی استان همدان افزود: با توجه به شروع فصل سرما و استفاده همشهریان از وسایل گرمایشی رعایت نکات ایمنی در نصب وسایل ضروری است تا از هرگونه حادثه دلخراش این‌چنینی جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار