فرمانده انتظامی خراسان رضوی:

هر ۱۵ ثانیه یک عملیات پلیسی در استان انجام می‌شود

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ۴۰ درصد تماسهای مردم با پلیس استان منجر به عملیات می شود که برابر با هر ۱۵ ثانیه یک عملیات پلیسی است.

سرتیپ پاسدار محمد کاظم تقوی روز جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر مشهد به مناسبت هفته نیروی انتظامی افزود: بقیه تماس‌ها متاثر از نگرانی‌ها و همچنین گزارش‌های مردمی به پلیس است که از ارتباط خوب مردم با پلیس نشان دارد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در همه عرصه‌ها در کنار مردم و سایر نهاد‌های امنیت ساز سعی در ایفای ماموریت خود دارد که نمونه بارز آن در روز‌های پایانی ماه صفر رخ داد و با توجه به حضور بیش از ۷.۵ میلیون مسافر در شهر مشهد، شاهد، امنیتی مثال زدنی توسط نیرو‌های انتظامی استان بودیم و این در حالی بود که معاندان برنامه‌های بسیاری برای برهم زدن آرامش این شهر داشتند که به خواسته شوم خود نرسیدند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به تقدیم ۵۲ شهید این نیرو طی سال جاری در کشور گفت: مجاهدان این نیرو در طول شبانه روز، مقابله جدی با مجرمان دارند و ۶ شهید از این تعداد مربوط به استان خراسان رضوی است که برخی از آنان ماموریتشان در خارج از استان بود تا امنیت را برای کشورمان به ارمغان آورند.

تقوی افزود:مرزبانان این نیرو، تامین امنیت بیش از ۸۵۰ کیلومتر از مرز‌های خراسان رضوی را برعهده دارند و تلاش آنان با همکاری مرزنشینان امنیت حاصل شده است تا با این حضور مقتدرانه، از حضور باند‌های قاچاق جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: این حضور موجب جلوگیری از حضور گروه‌های مسلح و همچنین قاچاقچیان در خراسان رضوی شده است و از سوی دیگر با بیش از ۴۳ هزار متجاوز مرزی که به صورت غیر قانونی از مرزها، رد شدند برخورد شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: تلاش ما تسهیل در تردد مرزهاست به گونه‌ای که اکنون روزانه نزدیک به پنج هزار نفر از مرز‌های مشترک با کشور افغانستان و ترکمنستان تردد می‌کنند.

تقوی افزود:هر شهروندی که قانون را زیر پا گذارد با او مقابله می‌شود از جمله در زمینه قاچاق کالا که یکی از موضوعاتی است که اقتصاد کشور را تحت تأثیرخود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد:رعایت قانون بهترین اصل برای یک سفر و حرکت ایمن در جاده است و از همه مردم خواسته می‌شود تا مقررات راهنمایی و رانندگی را به درستی رعایت کنند چرا که متاسفانه شاهد افزایش ۱۷ درصدی تصادف‌های منجر به جرح در مسیر‌های جاده‌ای و شهری خراسان رضوی هستیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:امسال بیش از ۲۸ هزار جوان مشتاق خدمت نیروی انتظامی هستند که به طور قطع غیرت و تعهد ملی دارند و ما به این جوانان افتخار می‌کنیم و آمادگی گزینش آنان در بخش‌های مختلف انتظامی کشور وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار