رئیس جامعه مدرسین:

کمک‌های نقدی کمیته امداد نمی‌تواند زندگی نیازمندان را به گونه‌ای شایسته تأمین کند

رئیس جامعه مدرسین گفت:کمک‌های نقدی کمیته‌امداد نمی‌تواند زندگی نیازمندان را به گونه‌ای شایسته تأمین کند،اما ایجاد اشتغال می‌تواند این مسئله را جبران نماید.

آیت الله حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با جمعی اعضای جامعه مدرسین ضمن تأکید بر اهمیت ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد گفت: با توجه به شرایط جامعه از لحاظ گرانی و مسائلی از این دست، کمک‌های نقدی کمیته امداد نمی‌تواند زندگی نیازمندان را به گونه‌ای شایسته تأمین کند؛ اما ایجاد اشتغال برای آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی این مسئله را جبران نماید.

او ادامه داد: نمونه‌هایی وجود دارد که افرادی که قبلاً تحت پوشش بوده‌اند، اکنون به خاطر حمایت‌های صورت گرفته در حوزه اشتغال زایی، صاحب کسب و کار شده‌اند و حتی افراد دیگری را نیز تحت پوشش خود در آورده‌اند.

رئیس جامعه مدرسین تأکید کرد: اقدامات کمیته امداد نباید در حمایت‌های مالی محدود شود؛ بلکه سایر حمایت‌ها از جمله حمایت‌های فرهنگی و معنوی نیز لازم است.


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره): توانمند سازی و ایجاد درآمد ثابت برای مددجویان هدف نهایی کمیته امداد است

 رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در این دیدار پس از اشاره‌ای کوتاه به ساختار، سابقه تاریخی و روند شکل گیری کمیته امداد به دستور امام خمینی (قدس سره) گزارشی از اقدامات این مجموعه تحت سرپرستی رهبر معظم انقلاب ارائه کرد.

سید مرتضی بختیاری توانمند سازی و ایجاد درآمد ثابت با تأکید بر رعایت کرامت انسانی مددجویان را وظیفه اصلی و هدف نهایی کمیته امداد، مطابق حکم رهبری معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: تلاش در جهت خود اتکایی خانواده‌های نیازمند، فقر زدایی، تأمین هزینه‌های معیشتی، تأمین جهیزیه، کمک به ساخت و تعمیر مسکن، تلاش در جهت تأمین امنیت غذایی، سلامت و نیاز‌های درمانی، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و اشتغال زایی با تأکید بر ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان سرپرست خانوار، از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

مجموع افراد تحت پوشش این کمیته را بیش از پنج میلیون نفر با میانگین سنی ۴۵ سال عنوان کرد و از ایجاد ۴۲۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ برای این افراد و کسب رتبه اول اشتغال زایی در کشور خبر داد.

او همچنین گزارشی تفصیلی از اقدامات کمیته امداد در عرصه‌های مختلف از جمله تولید، مبارزه با فقر و ارائه خدمات مختلف در حوزه‌های بهداشت، سلامت، آموزش، مشاوره، مسکن، اشتغال و امنیت غذایی، ارائه کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار