دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: مخالف همه قراردادها با اشغالگران هستیم

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: با همه قرارداد‌ها از توافق «کمپ دیوید» تا «اسلو» مخالف هستیم.

زیاد النخاله روز جمعه در مراسم سی و ششمین سالروز تاسیس این جنبش در غزه گفت: ما امروز آمده ایم تا بر گزینه مبارزه و مقاومت به عنوان تنها گزینه برای آزادسازی کشورمان و اخراج دشمن صهیونیستی تاکید کنیم.

وی اضافه کرد: جنبش جهاد اسلامی در همه مقاطع تاریخی مبارزاتی ملت فلسطین از ابتدا تاکنون نقش ویژه‌ای داشته اند و دوشادوش دیگر مبارزان فلسطینی مبارزه کرده اند.

النخاله گفت: اسرائیل ما را با سلاح‌های آمریکایی می‌کشد و دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان، با دستور آمریکا و اسرائیل ما را مورد پیگرد قرار می‌دهد و بازداشت می‌کند.

وی تصریح کرد: راه شهدا و رزمندگان تنها راهی است که می‌تواند به این وضعیت پایان دهند و ملت مظلوم ما همچنان می‌جنگد و تسلیم نمی‌شود؛ هرچند که برخی افراد ضعیف در میان ما تسلیم شوند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ما همچنان در میدان هستیم و تسلیم نمی‌شویم و ملت بزرگ فلسطین در هرجایی با کشتار، بمباران و تخریب منازل روبرو است.

النخاله اضافه کرد: نبرد ما ادامه دارد و ملت خواستار آزادی و آزادسازی است و گروه‌های مقاومت باید در حد و اندازه چالش‌های موجود و خواسته‌های ملت باشند.

وی افزود: اتحاد ما براساس اصل مبارزه با دشمن ضروری است و این وحدت باید براساس یک برنامه ملی منسجم باشد که به سازش اعتقادی نداشته باشد.

النخاله تصریح کرد: تاکید می‌کنیم که مقاومت ما ادامه دارد و جنبش جهاد اسلامی که از روح اسلام برخاسته است به مسیر خود ادامه می‌دهد و نه سازش می‌پذیرد و نه تسلیم می‌شود.

وی بیان کرد: به روح و خون شهدا وفادار می‌مانیم و عهد می‌بندیم که تا پیروزی بر پروژه صهیونیستی به جهاد و مبارزه ادامه می‌دهیم.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: کرانه باختری با گردان‌های شجاع و مردم قهرمان آن، نوک پیکان مقاومت و عامل استمرار آن هستند و گروه‌های مقاومت در نوار غزه، تکیه گاه حقیقی ملت و بخش اصیل مقاومت و هم راستا با مقاومت در کرانه باختری هستند.

النخاله اضافه کرد: اتحاد و همبستگی نیرو‌های مقاومت در منطقه و در راس آن‌ها جمهوری اسلامی ایران، سوریه و حزب الله لبنان در مقابله با پروژه صهیونیستی ضروری است.

وی گفت: ما و برادرانمان در جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین تا تحقق همه اهداف ملت فلسطین در یک صف واحد باقی می‌مانیم.

النخاله اظهار داشت: آمریکا و هم پیمانانش حامی اشغالگران هستند زیرا، این رژیم اشغالگر جزئی از آنان است و در تاریخ، فرهنگ و اخلاق مانند آن‌ها است.

وی ادامه داد: مصیبت‌هایی که امروز دامنگیر فلسطن و جهان اسلام و عرب است، اتفاقی نیست بلکه نتیجه تلاش‌ها و اقداماتی طولانی است. دشمنان ما برای متفرق کردن ما و تسلیم کردن کشور‌ها به شیوه‌های مختلف، تلاش می‌کنند.

النخاله گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین و دستگاه‌های امنیتی آن که تحت تسلط افسران آمریکایی هستند، نمونه‌ای کوچک از آن چیزی است که در منطقه ما در جریان است.

وی افزود: نفوذ اسرائیل پس از امضای توافقنامه‌های صلح و موج عادی سازی روابط با این رژیم در بسیاری از دستگاه‌های امنیتی کشور‌های عربی، آشکارا دیده می‌شود.

النخاله ادامه داد: اقدام رژیم‌های عربی در راستای تسلیم شدن در مقابل پروژه‌های صهیونیستی به بهانه‌های واهی، به معنای ایستادگی در کنار دشمن است. حکام عرب ذلیلانه و در وضعیتی فاجعه بار، نزد اشغالگران می‌آیند و خواستار برقراری رابطه با آن‌ها می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار