امضای ۶ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اصفهان و دانشگاه‌های مالزی

۶ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و پنج دانشگاه و یک موسسه آموزشی مالزی امضا شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: در این دانشگاه در سراسر کشور یک میلیون و ۲۶۰ هزار دانشجو تحصیل و ۲۰ هزار عضو هیات علمی و ۳۴ هزار مدرس فعالیت می‌کنند و ۴۰ درصد آموزش عالی ایران را در خود جای داده است.


محمد مهدی طهرانچی با بیان اینکه این دانشگاه در بین ۲۰ موسسه معتبر جهانی در زمینه نانو فناوری قرار دارد، افزود: حدود ۳۰ هزار دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.


او  با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی آماده ایجاد روابط جدید با کشور‌های اسلامی از جمله مالزی است، ابراز امیدواری کرد: نشست امروز مقدمه گسترش همکاری‌های علمی و فناوری بین ۲ دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز آموزش عالی مالزی باشد.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان هم در این مراسم گفت: دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان تاکنون ۱۳ هزار مقاله در نشریه‌های معتبر بین المللی به چاپ رسانده اند و ۱۲ نفر از اعضای هیات علمی آن‌ها جزو دانشمندان ۲ درصد برتر جهان هستند.


پیام نجفی با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰۰ هزار دانشجو از دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان دانش آموخته شده‌اند، افزود: امروز به عنوان آغاز همکاری‌های علمی و فناوری بین این دانشگاه و مراکز آموزش عالی مالزی در تاریخ ثبت می‌شود.


او خاطرنشان کرد: اسناد همکاری که امروز بین این دانشگاه و دانشگاه‌های مالزی به امضا رسید در زمینه‌های تبادل دانشجو، طرح‌های پژوهشی مشترک و دوره‌های کوتاه مدت و تخصصی است.


نجفی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای ۲۶ واحد دانشگاهی با ۸۶ هزار دانشجو است که ۲۶ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند و در مجموع حدود هشت هزار دانشجوی خارجی در این واحد‌ها تحصیل می‌کنند.


این تفاهمنامه‌ها در مراسم آغاز همکاری‌های مشترک علمی و فناوری بین دانشگاه‌های مالزی و آزاد اسلامی واحد اصفهان و با حضور محمد خالد بن نوردین وزیر آموزش عالی مالزی و محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی به امضای طرفین رسید.


این اسناد همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و مؤسسه خدمات جهانی آموزش مالزی (EMGS) و دانشگاه‌های UM، UPM، UKM، UMPSA و UiTM از کشور مالزی و با سرفصل‌های مختلفی از جمله تبادل دانشجو و طرح‌های تحقیقاتی مشترک منعقد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.