سرعت‌بخشی به اجرای واحد‌های نهضت ملی مسکن نیازمند تزریق مستمر تسهیلات بانکی است

استاندار اردبیل سرعت‌بخشی به روند اجرای واحد‌ها را نیازمند استمرار تزریق تسهیلات بانکی عنوان کرد.

سیدحامد عاملی در شورای مسکن استان با اشاره به آغاز اجرای واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های استان از اوایل آغاز این طرح و حل مشکل تأمین زمین و آغاز اجرا در شهرستان اردبیل، سرعت‌بخشی به روند اجرای واحد‌ها را نیازمند استمرار تزریق تسهیلات بانکی عنوان کرد.

او اظهار کرد: تزریق اعتبار طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل در زمان مناسب، با توجه به محدود بودن فصل کاری مورد تأکید است.

استاندار اردبیل با اشاره به آغاز اجرای واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های استان اردبیل از اوایل شروع این طرح، افزود: در شهرستان اردبیل هم با توجه به حل مشکل تأمین زمین و آغاز اجرای طرح، استمرار تزریق تسهیلات بانکی برای سرعت‌بخشی به روند اجرای واحد‌ها ضروری است.

تزریق مستمر تسهیلات از سوی بانک‌ها مانع تعطیلی کارگاه‌های نهضت ملی مسکن می‌شود

عاملی ادامه داد: با توجه به اینکه تأمین آورده متقاضیان در طول یک‌سال به میزان بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای برخی افراد سخت است، تزریق تسهیلات پیش از اخذ آورده متقاضیان می‌تواند تا حد بالایی روند اجرا را سرعت بخشد.

او با بیان اینکه استفاده از پیمانکاران توانمند در اجرای پروژه‌ها ضروری است، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از پیمانکاران استان اردبیل در اجرای طرح از روند پرداخت تسهیلات جلوتر هستند و باید با تزریق مستمر تسهیلات از سوی بانک‌ها، مانع تعطیلی کارگاه‌ها شویم.

ضرورت تدوین و اجرای ابزار‌های جلوگیری از واگذاری واحد‌های نهضت ملی مسکن

استاندار اردبیل با اشاره به عدم محدودیت و سقف پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها، بیان کرد: در همین راستا به بانک‌های استان اعلام شده که حداقل ۵ هزار واحد را پوشش داده و تسهیلات پرداخت کنند و لازم است ۷هزار واحد بلاتکلیف به لحاظ تخصیص تسهیلات هم در ماه جاری تعیین تکلیف شود.

عاملی با اشاره به واگذاری سهمیه واحد مسکن ملی از سوی برخی متقاضیان در بنگاه‌های املاک، گفت: با وجود پلمب چندین بنگاه املاک، اما لازم است برای جلوگیری از این قبیل اقدامات، ابزار‌های پیش‌گیرانه از جمله وضع جرایم مالیاتی و سایر ابزار‌ها تدوین و اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.