آمریکا: اقدامات لازم برای رعایت سقف ۶۰ دلار بر نفت صادراتی روسیه را انجام خواهیم داد

وزیر خزانه داری آمریکا از انجام اقدامات جدید از سوی واشنگتن به منظور اطمینان از رعایت سقف بهای نفت صادراتی روسیه خبر داد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ کشور‌های غربی به رهبری آمریکا اقدام به اعمال طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها علیه روسیه کرده اند که بی تردید مهمترین آن‌ها مربوط به اعمال محدودیت در صادرات نفت و گاز این کشور می‌شود. تعیین سقف قیمت ۶۰ دلاری برای نفت صادراتی روسیه از سوی گروه ۷ اقدامی بود که تاکنون واشنگتن در اجرایی کردن آن ناتوان بوده است. 

بر این اساس، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا امروز (دوشنبه) در گفتگو با نشریه وال استریت ژورنال در این باره گفت: واشنگتن احتمالا اقدامات ضروری را برای اطمینان از اینکه خریداران بازار نفت سقف قیمت تعیین شده بر نفت صادراتی روسیه را رعایت می‌کنند، اتخاذ خواهد کرد. 

وی خاطر نشان کرد: ما با دقت در حال رصد اجرای قانون هستیم و به دنبال کسب اطمینان هستیم تا خریداران نفت روسیه بدانند که تا جایی که از خدمات کشور‌های غربی استفاده شود ما در اجرای این سقف قیمت بسیار جدی هستیم. 

اظهارات جنت یلن در حالی مطرح می‌شود که شواهد آماری حاکی از آن است که روسیه در حال فروش نفت خود بالاتر از سقف قیمتی است که کشور‌های غربی تعیین کرده اند. براساس داده‌های آماری، میانگین بهای نفت صادراتی اورال روسیه ۷۳ دلار در هر بشکه بوده است. 

الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر نفت پیشین این کشور پیش‌تر اعلام کرده بود تعیین سقف قیمت کشور‌های غربی بر نفت صادراتی روسیه کاری بیهوده بوده و خریداران این موضوع را رعایت نمی‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار