۹۰۰ هزار سیم کارت همراه اول در لرستان غیرفعال است

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار عدد سیم کارت همراه اول به مردم استان واگذار شده که یک میلیون و ۴۰۰ هزار عدد از این تعداد فعال است.

نبی اله شمسی فر اظهار کرد: اکنون ضریب نفوذ سیم کارت همراه اول در استان ۶۰ و ضریب نفوذ تلفن همراه نیز ۱۱۰ درصد می باشد که به ازای هر شهروند یک و ۲ دهم سیم کارت در همه اپراتورها واگذار شده است.

وی افزود: ۱۱۲ هزار پورت اینترنت پرسرعت (adsl ) در لرستان وجود دارد که ۸۰ هزار پورت از این مجموع در حال استفاده بوده و ۷۰ هزار پورت آن کاملا فعال است همچنین بیش از ۶۳۰ هزار ظرفیت تلفن ثابت در استان وجود دارد که تنها۳۴۰ هزار شماره از آنها در حال استفاده می باشد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به اینکه شرکت مخابرات یک بلوک واحد بوده و استانی نیست ادامه داد: یکی از مشکلات پیش روی شرکت، ثابت بودن نرخ تعرفه های تلفن ثابت در بازه زمانی بیش از ۱۲ ساله است که این شرکت را با زیان مواجه نموده است.

شمسی فر افزود: با توجه به خصوصی بودن این شرکت، موثر بودن در حوزه اقتصاد دیجیتال، لزوم تقویت کسب و کارهای دیجیتال و عدم استفاده از حمایت دولت نیازمند اصلاح و تعدیل تعرفه ها هستیم تا از شرایط زیان دهی خارج شویم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان همچنین اضافه کرد: یکی از زیرساخت های اصلی توسعه هر کشور فضای مخابرات، ارتباطات و فناوری است که از شروع دولت سیزدهم مجموعه مخابرات استان دچار تحول شگرفی شد و شهریور امسال ۸۴ طرح مخابراتی و ارتباطات سیار با اعتبار یکهزار و ۹۸۰ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری رسید.

شمسی فر با اشاره به همدلی و همراهی مجموعه دستگاه های اجرایی در طرح های توسعه مخابرات گفت: در گذشته زیرساخت فیبر نوری در شهرستان های چگنی، کوهدشت، رومشکان و پلدختر وجود نداشت اما اکنون این شرایط فراهم شده است.

وی ادامه داد: آزادراه خرم‌آباد - پل زال ۱۰۰ درصد به فیبر نوری متصل شده و آینده نیز خدمات هوشمند در این محور سراسری ارائه خواهد شد.

منبع: ایرنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار