صبح امروز؛

۴ ایستگاه مترو افتتاح شد

صبح امروز با حضور رییس جمهور ۴ ایستگاه مترو در خط ٦ و ٧ افتتاح شد.

رئیسی صبح امروز سه‌شنبه با حضور در ایستگاه شهید آرمان علی‌وردی در منطقه کوهسار، ضمن افتتاح رسمی این ایستگاه در خط ۶ مترو تهران، با قطار به ایستگاه شهران رفت تا این ایستگاه نیز به شکل رسمی افتتاح شود.

محسن هرمزی، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: دقايقی پيش حفاری خط ۱۰ و افتتاح چهار ایستگاه تازه تاسیس در خط ۶ و ۷ انجام شد.

وى بيان كرد: این حفاری از کارگاه دریاچه شهدای خلیج فارس شروع می‌شود و به سمت شرق ادامه می‌یابد.

هرمزی ادامه داد: طول این خط ۴۵ کیلومتر با ۳۳ ایستگاه است و مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۲۲ را پوشش می‌دهد.

 با افتتاح ایستگاه‌های شهر زیبا، شهران و شهید آرمان علی‌وردی (کوهسار) و ۶ کیلومتر مسیر جدید در خط ۶ مترو و ایستگاه میدان کتاب و ۳ کیلومتر مسیر جدید در خط ۷ مترو، ۹ کیلومتر به شبکه ریلی پایتخت نیز افزوده شد و به این ترتیب، بر اساس برآورد‌های اولیه، دست کم ۷۰ هزار سفر روزانه به ظرفیت سفر‌های مترو اضافه خواهد شد.

افتتاح ایستگاه مترو با حضور رییسی

شبکه متروی تهران در حال حاضر با ۲۷۴ کیلومتر مسیر و ۱۵۰ ایستگاه به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند که با احتساب ۴ ایستگاه جدید و افزایش ۹ کیلومتر خط جدید مترو، طول خطوط مترو به ۲۸۳ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های مترو به ۱۵۴ ایستگاه می‌رسد و به این ترتیب، محلات پرجمعیت شهر زیبا، شهران و کوهسار در غرب تهران و میدان کتاب در سعادت‌آباد از خدمات مترو برخوردار می‌شوند.

علاوه بر ایستگاه‌ها و خطوط جدید مترو، عملیات حفاری خط ۱۰ مترو به طول ۴۵ کیلومتر شامل ۳۳ ایستگاه نیز آغاز شد که از محله وردآورد در منتهی‌الیه غرب تا فلکه سوم تهرانپارس در منتهی‌الیه شرق تهران امتداد دارد و ۶ منطقه شامل مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۲۲ را تحت پوشش قرار خواهد داد. 

تعداد جابه‌جایی مسافران این خط در هر ساعت و هر جهت ۲۲ هزار نفر برآورد می‌شود و با توجه به حجم سنگین ترافیک معابر ورودی غرب تهران، بخش غربی این خط از وردآورد تا کوهسار در اولویت راه‌اندازی قرار گرفته است، ضمن اینکه عبور ۱۱ ایستگاه خط ۱۰ از منطقه ۲۲، این منطقه کم‌برخوردار از امکانات حمل و نقل عمومی را به منطقه‌ای برخوردار تبدیل می‌کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، احداث خط ۱۰ مترو، علاوه بر توسعه مترو باعث کاهش ازدحام مسافران در خطوط هفت‌گانه فعلی مترو خواهد شد و به عنوان نمونه، بخشی از مسافران شهر کرج به جای پیاده شدن در ایستگاه‌های صادقیه یا ارم سبز، می‌توانند در ایستگاه کوهسار پیاده شده و با ورود به خط ۶ مترو در سایر خطوط مترو ادامه مسیر دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی محسنیان
۰۸:۰۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۲
چندسال قبل آقای احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری شان کلنگ‌ احداث متروی پاکدشت را بر زمین زدند ولی در این همه سال حداقل ده سال هیچ خبری از احداث این پروژه نشد فکر کنم کلنگ احداث متروی پاکدشت (جنوب شرق تهران) را ایشان با خودشان به گواتمالا برده باشند
Germany
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
برید مترو پرند که 18سال از بهربرداریش گذشت افتتاح کنید به چی دارید افتخار میکنید به 18سال تاخیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۱۴:۴۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
خدا قوت به همه مسئولین در این بخش باعث سرافرازی هستید
Netherlands
کامیار
۱۳:۲۸ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
ای کاش فکری هم برای متروی قرچک و ورامین کنید....واقعا مترو نیاز هستش و باید از انحصار و گرانی راننده تاکسی ها گرفته بشه این وضعیت.......مترو برای قرچک ورامین الزامی است !!!!
Netherlands
samira
۱۴:۲۴ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
دقیقا همینطوره....مترو قرچک و ورامین باید ساخته بشه هرچه زودتر....بخدا کلی وقت و هزینه از ما گرفته میشه تا برسیم به مترو شهرری و جوانمرد......خواهشا و لطفا فکری برای ساخت مترو قرچک کنید...به داد مردم مظلوم این منطقه قرچک ورامین برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
جناب مترو پرند چی شد مگر ان چهار ایستگاه برق از کجا میاورند که پرند با دو نیروگاه برق برق مترو را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
اگراندازه جو معرفت و مردانگی داشتن اسمی هم ازمدیران قبلیشون میبردن،ولی دریغ این جماعت شارلاتان چیزیکه ندارن وجدانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
پس مترو پرند که قرار بود با این 4 ایستگاه افتتاح شود چی شد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۴۸ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
مترو پرند همچنان درانتظارافتتاح واقعا اونهایی که به مردم قول میدهند و اجرا نمیکنند باید کنار بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
میگن جمهوری اسلامی هیچ کاری نکرده و هر چی داریم از زمان شاهه!!!!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
دقیقا زمانیکه خارجیها اومدن ایران و گفتن خاکتون به درد مترو نمیخوره با این حال که اکثر دنیا مترو داشتن،در اصل بهمون اجازه ندادن که مترو داشته باشیم اینقدر که متاسفانه دست به فرمون اونا بودیم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۰۳ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۱۰:۵۱ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
راست میگن. طرح مترو تهران و اصفهان و مشهد و شیراز رو اونا دادن. تازه صنایع موشکی و فضایی و دارویی و دریایی هم مال اوناست. ی همچین سلسله پادشاهی داشتیم ما . خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
تشکر فراوان از دولت که روی کرد خوبی به نقش مهم مترو در شهرها دارد امیدوارم این روی کرد را نه تنها در مورد تهران بلکه در مورد همه شهرهای ایران داشته باشد و شاهد پروژه‌ای بیشتر در تمام ایران در حمل و نقل ریلی بخصوص مترو درون شهری باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۹:۱۹ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
خوب بود آقای شهردار محترم ساعت 7 الی 9 صبح سوار خط شش می شدند و ازدحام جمعییت را بعلت فاصله 15 دقیقه ای حرکت هر قطار می دیدند بعد ایستگاه جدید را افتتاح میکردند عاقلانه و مدبرانه این بود اول فاصله حرکت قطارها را نصف میکردند سپس افتتاح جدید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
متاسفانه خط 7 هم همینطوره. آدم باید 15 دقیقه منتظر بمونه و واقعا کلافه کنندست.تعداد قطار توی خط 3 هم واقعا کمه ، هر 5 یا 6 دقیقه قطار میاد که با توجه به ازدحام زیاد ادم باید منتظر بمونه چند قطار رد شه تا بتونه به زور سوار شههرچند بقیه خطوط هم توی زمان پیک مسافر وضعیتی مشابه دارن که اصلا در شان مردم نیست
آخرین اخبار