جان دوباره بزرگراه شمالی کرج/ انفجار دسترسی بلوار انقلاب را میسر کرد

بزرگراه شمالی کرج به طول ۱۸.۵ کیلومتر عملیات اجرایی آن از تیرماه سال ۹۵ آغاز شده و اکنون حدود ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام به ۶ هزار میلیارد تومان بودجه ملی و استانی نیاز دارد.

 کیانی شهردار کرج درباره این طرح گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و با حمایت‌های دولت سیزدهم قرار است بودجه مورد نیاز انجام این طرح با مشارکت دولت محقق شود. قرار است نیمی از بودجه توسط شهرداری و نیم دیگر آن توسط دولت تامین شود.

وی افزود: اقدامات انجام شده در راستای توسعه و پیشرفت فنی طرح مورد بررسی قرار گرفته و موانع شناسایی شده است. امروز هم در راستای تکمیل طرح مرحله دوم انفجار رمپ خروجی کنارگذر شمالی به بلوار انقلاب با حدود ۵تن مواد منفجره انجام شد که سنگی با اندازه حدودی ۳۰هزار مترمکعب از سر راه برداشته شد. در مرحله نخست نیز در همین محل با استفاده از ۳تن مواد منفجره، حدود ۱۸ هزار متر مکعب خاک برداری صورت گرفت.

شهردار کرج خاطرنشان کرد: چالش‌های پیش‌روی کنارگذر شمالی مانند تزریق منابع مالی و رفع معارضان از مهمترین مسائلی است که برای اجرای این پروژه مدنظر قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت احداث کنارگذر شمالی کرج گفت: با تلاش‌های انجام شده توسط شرکت احداث و با حمایت‌های مدیریت شهری و کشوری، این پروژه از رکود خارج شده است. این طرح برای اتمام به حدود ۶ هزار میلیارد تومان بودجه ملی و استانی نیازمند است.

 ابوالفضل رحمانی افزود: عملیات عمرانی تقاطع انتهای آزادراه همت با دانش بومی مهندسان ایرانی در حال انجام است و در پل بزرگ B۱ قالب‌های عرشه در حال نصب می‌باشد. تلاش ما این است که این پل در ۱۳ ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: همچنین به منظور بهره مندی شهروندان کرج از مواهب پروژه، تلاش می‌شود بخشی از مسیر برای بهره برداری شهروندان ظرف ماه‌های آینده آماده و تحویل شود.

گفتنی است این بزرگراه، آزاد راه شهید همت در شرق کرج را به آزاد راه کرج - قزوین در غرب کرج متصل می‌کند و موجب روان سازی ترافیک در آزاد راه‌های استان البرز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.