راه یابی مرد منم به چهلمین جشنواره کودکان شیکاگو

فیلم کوتاه مرد منم به نویسندگی، کارگردانی امین علی شهسواری و تهیه‌کنندگی شاهین نظری به چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان شیکاگو (CICFF) راه یافت.

این جشنواره به عنوان نخستین جشنواره سینمایی فیلم کودک واجد شرایط آکادمی اسکار در جهان، بهترین و خلاقانه‌ترین فیلم‌های بین‌المللی را برای کودکان، نوجوانان و جوانان ارائه می‌دهد. جشنواره فیلم کودکان شیکاگو، فرصتی برای ارتباط بیشتر میان سینماگران، بالابردن استاندارد‌ها و کیفیت تولید در حوزه کودک و نوجوان است.

این جشنواره به دنبال فیلم‌هایی است که علاوه بر سرگرمی، حقوق کودک را در اولویت قرار می‌دهند و از سلامت و رفاه آن‌ها محافظت می‌کنند.

داستان‌هایی که منعکس‌کننده انسان‌گرایی و از لحاظ فرهنگی، معتبر، به موقع، نوآورانه و یا جذابیتی جهانی داشته باشند. با پیشینه‌ها، آداب و گرایش‌های مختلف، دیدگاه‌ها را به چالش بکشند، الهام‌بخش باشند و با ذهن و قلب خلاق جوانان صحبت کنند.

جشنواره کودکان شیکاگو، به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره کودک آمریکا و بزرگترین جشنواره کودک جهان، سالانه به طور میانگین میزبان نمایش ۲۵۰ فیلم از بیش از ۵۰ کشور جهان است. فیلم‌های منتخب در بخش داستانی و انیمیشن این جشنواره، واجد شرایط رقابت در جوایز اسکار خواهند شد.

چهلمین دوره این جشنواره از ۱۲ تا ۲۸ آبان‌ماه امسال (سوم تا ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳) در شهر شیکاگوی آمریکا برگزار خواهد شد.

فیلم کوتاه مرد منم پیش‌از این نیز در ادامه حضور بین المللی خود در جشنواره‌های screen power film festival انگلستان و My hero film festival کشور آمریکا و همچنین فستیوال‌های we care film festival دهلی نو هند و جشنواره شهر سوسیه داد دل استه کشور پاراگوئه راه یافت.

لازم به ذکر است امین علی شهسواری کارگردان ۱۴ ساله فیلم کوتاه "مرد منم" اولین تجربه کارگردانی خود را با حمایت و تهیه کنندگی شاهین نظری از تهیه کنندگان و سرمایه گذاران جوان حوزه فیلم و تیاتر، پشت سر می گذارد.

مرد منم قصه زندگی حسین کودک مبتلا به سندروم داون است که در یکی از چهارراه‌های رشت مشغول کار می باشد و زندگی او تحت تاثیر بیماری پدرش قرار گرفته است.
عوامل فیلم عبارت اند از
بازیگران: مبین رستگار، پایا قلی زاده، محمد رسائلی و میلاد افتخاری، پریا مهدوی
کارگردان: امین علی شهسواری 
تهیه کننده: شاهین نظری
نویسنده: امین علی شهسواری 
دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: دانیال محمودنیا
مدیر فیلم برداری: ایمان وطن پور
دستیاران:فتاح شافعی
امید دانش
مدیرتولید: جواد شهسواری 
جانشین تهیه: عادل جعفر موحد 
صدابردار:علی کاظمی نژاد
مدیر رسانه‌ای و پخش بین المللی:هاتف محمودنیا (شرکت Cinema present)
طراح چهره پردازی: نگین رهبری
تدوین و صداگذاری: سحر جامع (با سپاس از البرز پورصیاد)
اصلاح رنگ: زهرا شکری، امید هوشیار (شرکت روتوش)
انتخاب و ترکیب موسیقی: کسری جامع 
طراح صحنه: محمدرضا نخجیری
منشی صحنه: مریم مرادی
طراح لباس: سمانه غلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار