شناسایی دقیق و تفکیک اتباع مجاز و غیر مجاز

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت خدماتی که به اتباع خارجی ارائه می‌شود باید بر اساس تابعیت مجاز تعریف شود.

جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم مرکز استان یزد با اشاره به اینکه یکی از خصلت‌های ایران اسلامی، حمایت از آوارگان کشور‌های دیگر با توجه به بحث حمایت از حقوق بشر است، گفت: این مطلب به این معنا نیست که مهاجرت‌ها بدون ضابطه قانونی باشد.

جهانگیر با اشاره به ضرورت ساماندهی و مدیریت مهاجران در ایران افزود: در مرحله اول دستگاه‌های متولی در استان‌های مورد نظر، باید اتباع را شناسایی و آمار دقیق را تهیه کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: در مرحله دوم، خدماتی که به اتباع و مهاجران داده می‌شود باید بر اساس تابعیت مجاز و غیرمجاز تعریف و برای این افراد شناسنامه‌های مشخص در نظر گرفته شود.

جهانگیر، فرهنگ سازی و آموزش را از دیگر راهکار‌های ساماندهی اتباع خارجی عنوان کرد و اظهار داشت: باید به مردم آموزش داده شود تا ارتباط و بکارگیری تبعه‌ خارجی را در قالب چارچوب و مجاری قانونی انجام دهند.

وی گفت: استفاده از اتباع می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای کشور داشته باشد در صورتیکه با ضوابط قانونی فرصت ایجاد آسیب‌های اجتماعی داده نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار