شناسایی ۳۰۰ سوژه تاریخ شفاهی در چهارمحال و بختیاری

مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۳۰۰ سوژه تاریخ شفاهی در استان خبر داد.

فتاحی گفت: هم‌اکنون با تشکیل بانک رصد، سوژه‌های جدید تاریخ شفاهی چهارمحال و بختیاری در حال به روزرسانی است و تا کنون ۳۰۰ سوژه در استان شناسایی شده و مطالعه بر روی آن‌ها و پیدا کردن قابلیت برای تبدیل‌شدن به اثر مکتوب در حال انجام است.

مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۸۷ تاسیس شد و محمدرضا سمیع به مدت ۱۱ سال عهده‌دار این واحد بودند و موفق شدند پنج اثر مکتوب را به چاب برسانند.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۸ با تغییر رویکرد در این واحد، موضوعات انقلاب اسلامی مورد توجه ویژه قرار گرفت و در سال ۱۳۹۹، سه اثر به شیوه تاریخ شفاهی تولید و منتشر شد.


بیشتر بخوانید


فتاحی ادامه داد: آثار منتشر شده شامل تاریخ انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری در دو جلد، تاریخ انقلاب اسلامی به روایت زنان چهارمحال و بختیاری و تاریخ شهدای شاخص انقلاب در چهارمحال و بختیاری است.

وی اظهار کرد: در حوزه دفاع مقدس نیز چندین اثر تولید و در قالب کتاب منتشر شده است که بیشترین آثار مربوط با خانواده و همسران شهداست و ۱۲ کتاب شاخص از این موارد به چاپ رسیده است.

مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب «ندیده عاشقش شدم» خاطرات سهیلا رئیسی همسر سردار ایرج آقابزرگی، کتاب «حسرتش با من» خاطرات سیده مریم حسینی همسر شهید حاج کمال فاضل و کتاب «جونقان کردستان یک نفر» خاطرات سرهنگ پاسدار محمد محمدی ثانی بخشی از کتاب‌های چاپ شده هستند.

فتاحی افزود: با تغییر مدیریت در حوزه هنری رویکرد به تاریخ شفاهی جدی‌تر شد و دامنه موضوعات و سرفصل‌ها گسترش یافت و موضوعاتی شامل روستا، جهاد پیشرفت، ورزش، زنان، احزاب و گروه‌ها، کمیته‌های انقلاب اسلامی، کارگزاران صالح و انقلابی و جهاد سازندگی نیز به سرفصل‌های قبلی اضافه شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آثار و تولیداتی در حوزه‌های مختلف تاریخ شفاهی تولید شده و آماده انتشار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار