راه اندازی دانشکده‌های مأموریت محور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان

۲۲ دانشکده مأموریت محور موضوعی و فناوری در نیمسال اول سال تحصیلی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌ها به طور آزمایشی در حال راه اندازی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه نشست روسا و معاونان هماهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی ۱۵ استان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با بیان اینکه این دانشگاه به دو عامل اقبال اجتماعی و مطلوبیت اجتماعی رشته‌ها توجه دارد، گفت: در کنار این دو مؤلفه، علم و فناوری آینده نیز مد نظر دانشگاه است و اکنون ۲۸ درصد رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ اقبال اجتماعی در وضعیت عالی قرار گرفته و ۴۰ درصد رشته‌ها نیز از نظر مطلوبیت آمایشی در این جایگاه قرار دارند.

محمد مهدی طهرانچی افزود:راه اندازی دانشکده‌های آب، غذا و فراسودمند (حوزه کشاورزی)، حکمرانی، هنر و رسانه و تعلیم و تربیت اسلامی از جمله این برنامه‌ها که با نگاه آمایشی در تعدادی از واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها در نیمسال اول سال تحصیلی کنونی تأسیس می‌شوند.

او اضافه کرد: تحول در رشته‌های تحصیلی هم در این دانشکده‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، با بیان اینکه در سند آمایش دانشگاه آزاد اسلامی مأموریت‌گرایی و در یک نگاه کشوری، همه استان‌ها بجز تهران به ۸۹ ناحیه تقسیم شده است، گفت: بر این اساس ۳۳ ناحیه در خوشه علمی پژوهشی، ۴۰ ناحیه در خوشه علمی فناوری همچنین ۱۷ ناحیه در حوزه بین‌المللی و ۴۳ ناحیه در حوزه ملی قرار گرفته و مأموریت ۲۷ درصد نواحی علمی پژوهشی، ۳۰ درصد علمی فناوری و ۴۳ درصد علمی مهارتی است.

طهرانچی افزود: اصفهان یکی از استان‌های پیشرو در عبور از دو گانه صرف علم و فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی و تبدیل شدن به علم، فرهنگ و فناوری است و امیدوار به بستر ساز دیده شدن اشتغال در این دانشگاه هستیم.

هم اکنون حدود ۹۰۰ هزار دانشجوی کاردانی و کارشناسی و حدود ۷۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا در ۲۷۶ واحد و ۱۳۰ مرکز دانشگاه آزاد اسلامی کشور در حال تحصیل هستند که پیش بینی می‌شود با ثبت نامی‌های جدید این تعداد در مجموع به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برسد.

امروز در نشستی، روسا و معاونان هماهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی ۱۵ استان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، درباره آمایش به گفتگو، انتقال تجربه و تبادل نظر پرداختند.

امروز هم این روسا و معاونان هماهنگی در کارگاه‌های آموزشی هوش مصنوعی، نوآوری و تحول، مدیریت تعارض و راهبرد‌های نوآوری و تحول شرکت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار