بازدید ٢ هزار و ۵۰۰ نفر از پایگاه ملی حسنلو در نقده

مدیر پایگاه ملی حسنلو در نقده گفت: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از پایگاه ملی حسنلو بازدید کردند که در مقایسه با سال‌های قبل ۲۱ درصد افزایش یافته است.

حسن شیری مدیر پایگاه ملی حسنلو در نقده از بازدید ۲ هزار و۵۰۰ نفر از این پایگاه ملی و افزایش ۲۱ درصدی بازدیدکنندگان از این تپه تاریخی خبر داد و گفت: از بین بازدیدکنندگان از این مجموعه، ۳۵ نفر گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف بودند.

وی با اشاره به اینکه با همه گیری و شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش بازدید گردشگران از اماکن تاریخی و گردشگری بودیم، افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام یافته در طول سال، اقداماتی از قبیل، برگزاری برنامه‌های متنوع مانند نوروزگاه، معرفی بیشتر اثر در رسانه‌ها و عموم مردم، توزیع بروشور‌های متنوع و رایگان در پایگاه، مستقر نمودن راهنمایان گردشگری، نصب تابلو‌ها و بیلبورد‌های معرفی اثر در جاده‌های اصلی منتهی به آن شاهد افزایش حضور گردشگران در محوطه تاریخی حسنلو هستیم و امیدواریم که با این اقدامات صورت گرفته، روند صعودی افزایش گردشگر در ماه‌ها و سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

شیری اضافه کرد: این مجموعه یکی از مهمترین سایت‌های باستانی کشور است که قدیمی‌ترین لایه آن در حدود ۸۰۰۰ سال قدمت داشته و از نظر معماری نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است.

مدیر پایگاه ملی حسنلو ادامه داد: کشف جام زرین حسنلو در سال ۱۳۳۷ یکی از مهمترین اکتشافات علمی و از نادرترین آثار تاریخی، دینی و هنری دنیای باستان است که باعث شهرت جهانی این محوطه شده است.

تپه حسنلو که در ۷ کیلومتری شهر نقده قرار دارد، یکی از تپه‌های باستانی ایران است که قدمت آن به بیش از ۷ هزار سال پیش از میلاد می‌رسد. معروف‌ترین اثر باستانی یافت شده در این محل جام طلای حسنلو است که به عصر آهن تعلق دارد و در موزه ایران باستان نگهداری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.