وزیر صمت:

به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم/ایران در زمینه فولاد رتبه دهم دنیا را در اختیار دارد

وزیر صمت گفت: اراده دولت سیزدهم بر این است که با شناسایی مشکلات و رفع آن‌ها به سمت صنعتی شدن حرکت کند.

علی آبادی وزیر صمت در مراسم افتتاح طرح‌های صنعتی در کوار با اشاره به لزوم تغییر رویکرد سنتی به مدرن، اظهار کرد: اراده دولت سیزدهم بر این است که با شناسایی مشکلات و رفع آن‌ها به سمت صنعتی شدن حرکت کند.

او با بیان اینکه ایران در زمینه فولاد رتبه دهم دنیا را در اختیار دارد، ادامه داد: کسب این رتبه بسیار حائز اهمیت است و هم اینک قابلیت تولید بیش از ۴٠ ملیون تن فولاد را داریم، اما در مرحله باز مهندسی این موضوع هستیم و در آینده نزدیک به این رقم دست پیدا خواهیم کرد.

ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم در افتتاح طرح‌های صنعتی در کوار بیان کرد: برای راه اندازی این طرح‌ها (خط تولید شفت‌های صنعتی میله و میلگرد آلیاژی با ظرفیت تولید سالانه ۴۵۰ هزار تن و الکترود گرافیتی با ظرفیت سالانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن) ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و برای ۲۵۰ نفر شغل ایجاد شده است.

مرحله اول ذوب آهن کوار سال ۱۳۹۲ با تولید شمش فولادی آلیاژی به بهره‌برداری رسید و تا ۱۳۹۹ مراحل دوم و سوم آن برای تولید گندله آهن و آهن اسفنجی راه اندازی شد.

گفتنی است همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به فارس، وزیر صمت به عنوان نماینده رئیس جمهور امروز در سفر به شهرستان کوار، خط تولید شفت‌های صنعتی میله و میلگرد آلیاژی با ظرفیت تولید سالانه ۴۵۰ هزار تن و الکترود گرافیتی با ظرفیت سالانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن را افتتاح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.