حرکت مرموزانه دشمن برای ستیز بین جامعه ایرانی و مهاجران افغانستانی

وزیر کشور گفت: یک حرکت مرموزانه در این مدت درباره اتباع افغانستانی شروع شده که می‌خواهد ستیز بین جامعه ایرانی و مهاجران افغانستانی ایجاد کند.

احمد وحیدی در شورای اداری شهرستان قیروکارزین، فراشبند و فیروزآباد با تبریک فرارسیدن هفته فراجا، گفت: باید نسبت به پیروزی‌های بزرگ مردم مظلوم فلسطین هم تبریک گفت: وقتی به ابعاد این ماجرا نگاه می‌کنیم، اطمینان می‌یابیم که مسیر نورانی انقلاب اسلامی برای تحقق اهداف آن، صحیح به پیش رفته است.

وزیر کشور با یادآوری ناکامی اعراب در جنگ‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ با رژیم صهیونیستی افزود: در سال‌های اخیر شاهدیم که چگونه یک گروه از انسان‌های مجاهد، رژیم صهیونیستی را از جنوب لبنان بیرون انداختند و مقاومت توسعه یافت، اما هنگامی که نسیم انقلاب اسلامی به مردم مظلوم فلسطین رسید که آماج سیاست‌های قدرت‌های استکباری و مرتجع منطقه‌ای قرار گرفته بودند، مقاومتی شکل گرفت که رژیم صهیونیستی را مقهور قدرت انقلابی و جهادی یک ملت مقاوم، سرافراز، مظلوم و در محاصره ساخت.

او یادآور شد: امروز ملت فلسطین ایستادگی می‌کند که نشان می‌دهد انقلاب و مقاومت اسلامی پدید آمده از هدایت‌ها و حرکت بزرگ حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، به نقطه‌ای رسیده است که کسی پیش از آن باور نمی‌کرد و اکنون هم نمی‌توانند آن را به عقب بازگردانند.

وحیدی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به دستاورد‌های علمی و فناوری کشور، گفت: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی است، اما انقلاب اسلامی با قدرت به جلو می‌رود. مساله مهم این است که اعتقاد به این راه صحیح و مستقیم و موفقی که در این ۴۴ سال به جلو رفته است، سست نشود.

وزیر کشور درباره مسایل مطرح شده درباره این سه شهرستان گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا این مشکلات برطرف شود و همه دستگاه‌ها و ظرفیت‌ها به کار گرفته شوند. منظور از همه ظرفیت ها، منابع دولتی نیست و باید از اقتصاد مردمی استفاده کرد. تلاش ما باید این باشد که چگونه اقتصاد را مردمی سازیم. رشد تولید هم باید محقق شود که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

او در بخش دیگری از سخنان خود بر برنامه ریزی و توجه جدی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: این شاخص‌ها بسیار اهمیت دارد و مانع از بروز سایر پیامد‌ها خواهد شد.

وحیدی در پاسخ به نکته‌ای درباره مهاجران افغانستانی هم اظهار کرد: یک حرکت مرموزانه در این مدت درباره اتباع افغانستانی شروع شده که می‌خواهد ستیزشی بین جامعه ایرانی و مهاجران افغانستانی ایجاد کند. دستگاه‌های جاسوسی دشمن بعد از ناامیدی در ایجاد اغتشاش، بر روی این موضوع کار می‌کنند.

وحیدی گفت: مردم افغانستان، مردم مظلومی هستند که ستم‌های ابرقدرت‌ها چه در دوره شوروی و چه آمریکا را متحمل شده اند. قاطبه این‌ها مردم مظلومی هستند که به ایران پناه آورده اند.

وزیر کشور در عین حال تاکید کرد: رعایت ضوابط باید جدی گرفته شود و استانداران و فرمانداران باید در چارچوب ضوابط ابلاغی درباره اتباع و مهاجران اقدام کنند.

حفاظت از محیط زیست و تامین آب شرب سالم، دیگر موضوعی بود که وحیدی به آن اشاره کرد و تذکرات لازم را درباره حمل و نقل، نگهداری آسفالت، طرح جامع شهری و برقراری خدمات شهری برای مناطقی که در محدوه قرار گرفته اند، مطرح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۲
مردم فقط شیعه ها رو تحمل میکنن ولو سیاه پوست باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
آینده فرزندانمان را داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
مردم مظلوم ایران به کجا پناه ببرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
آقا ببخشید مشکل حق آبه حل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
چرا باید به افغانستانی ها شناسنامه ایرانی داد؟ مگر دیگر کشورها به همین راحتی پاسپورت کشورشان را برای ایرانی ها صادر می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
آقای وحیدی شما که اینقدر دلسوز اونا هستید دلسوز مردم خودت باش مسکن و شغل و ازدواج و نون شب نداشتن مردم رو حل و فصل کن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
یادمان نرود یهودیان هم اول به من بدبخت جنگ زده کمک کنید وارد فلسطین شدند ولی الان خود را صاحب فلسطین می دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
جناب وحیدی چرا منطقی فکر نمی کنید ؟ مهاجرین صدها مشکل در این کشور ایجاد کرده اند بعد شما دارید از آنها حمایت میکنید ؟؟؟
Italy
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
چون که بی منطق بودند هستند و خواهند بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
برادر من دشمن چیه خودمون داریم اینجا زندگی میکنیم میبینیم برای خودمون کار نیست اونا چندتا چندتا تو همه کارخونه ها رستوران ها وووو کار میکنن، ما نگران اینده کشورمون نگران خانواده هامون هستیم ازایرانیا بیشترن اونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
دشمن هم خوب نعمتی شده برای مسولین هر جا میخان ناکارآمدی خودشونو توجیه کنن از دشمن مایه میزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
مثل اینکه دیگه شیعه و وهابی برای اینا فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
مسیولین محترم کمتر گوشت خودتون رو پیش خواسته های مردم تلخ کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
چهره و یکدستی شهر برای شهروندان تهرانی به هم خورده واقعا همه ناراضی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
متاسفانه دکتر و مهندس و پرستار و پولدار صادر میکنیم ..... وارد میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
Ehsan
۱۲:۵۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
آینا مظلوم نیستن خودشون را زدن به مظلومی
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۲:۴۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
وحیدی چی میگی واضح حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
این مردم مظلوم آب را بر ایران و ایرانی بسته اند و اگر تاریخ را مطالعه کنید سلسله صفویه بنیانگذار تشیع در ایران را همین ملت مظلوم منقرض کرده اند و با مظلومیتشان چه جنایتهای علیه مردم ایران انجام دادند تا مردی بنام نادر برخاست و این مظلومان را از شور ایران بیرون کرد
آخرین اخبار