ممنوعیت ورود عشایر کرمانشاه به مراتع مناطق قشلاقی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از ممنوعیت ورود عشایر کرمانشاه به مراتع مناطق قشلاقی استان تا ۱۵ آبان خبر داد.

انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه عشایر تا ۱۵ آبان اجازه ورود به مراتع مناطق قشلاقی استان را ندارند، گفت : ورود زودهنگام دام عشایر به مراتع مناطق قشلاقی تخلف محسوب می‌شود.

 کولانی با بیان اینکه در حال حاضر اکیپ‌های بازرسی پروانه چرا در سطح استان مستقر بوده و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود، افزود: توصیه می‌شود عشایر و روستاییان دامدار تا پیش از مهلت مقرر وارد مراتع مناطق قشلاقی نشده تا مشمول جریمه نشوند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه ورود زودهنگام دام به مراتع باعث از بین رفتن پوشش گیاهی مراتع می‌شود، گفت: ورود زودهنگام دام به مراتع سبب خواهد شد تا گیاهانی که هنوز به مرحله گلدهی نرسیده و در مرحله جوانه زنی هستند، از بین بروند.

 کولانی سطح مراتع استان را ۱.۲ میلیون هکتار اعلام کرد و افزود: بیش از ۱۶۰ هزار هکتار از مراتع این استان متراکم بوده و وضعیت خوبی دارند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۷۰ هزار هکتار از مراتع استان کرمانشاه از نظر پوشش گیاهی نیمه متراکم بوده و بیش از ۵۵۰ هزار هکتار فقیر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.