وحدت بین نیرو‌های مسلح در کشور، مثال‌زدنی است

 هماهنگ‌کننده عقیدتی ـ سیاسی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه بویراحمد با بیان اینکه وحدت بین نیرو‌های مسلح در کشور به خوبی وجود دارد، گفت: حفظ وحدت بین نیرو‌های ارتش و سپاه و فراجا حرف اول را می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد ایزدی در نشست خبری با تأکید بر اینکه امروز ارتش ولایت‌مدار، مخلص، متعهد، متخصص و در کنار رهبری و سایر نیرو‌های مسلح هستند، گفت: وحدت بین نیرو‌های مسلح در کشور به خوبی وجود دارد و مثال‌زدنی است که این حفظ وحدت بین نیرو‌های ارتش و سپاه و فراجا حرف اول را می‌زند.

او با یادآوری اینکه ۲۴ مهرماه به عنوان سالروز تأسیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده است، یکی از دوراندیشی‌های امام راحل را تأسیس این سازمان دانست.

هماهنگ‌کننده عقیدتی ـ سیاسی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه بویراحمد با بیان اینکه نگاه عمیق و بلند امام باعث شد که ارتش بماند و ارتش هم پاسخ این اعتماد را در جنگ تحمیلی و دفاع جانانه از وطن و مردم نشان دادند، افزود: سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش مأموریت‌های مختلفی دارند تا ارتش را به عنوان ارتش مکتبی و حافظ نظام جمهوری اسلامی تبدیل کند.

ایزدی با تأکید بر اینکه بدنه ارتش همواره سالم بوده و دغدغه دین و حفظ مرز و بوم را دارند، گفت: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کردیم که ارتش بسیار سریع به بدنه انقلاب پیوست و با شروع جنگ تحیملی هم این صبغه مذهبی و اخلاقی نیرو‌های ارتش باعث شد که ارتش معنویت‌محور در تمام عملیات‌های دفاع مقدس حضور یابد و زمینه‌ساز بسیاری از پیروزی‌های کشورمان باشد.

هماهنگ‌کننده عقیدتی ـ سیاسی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه بویراحمد اظهار کرد: بعد از جنگ، نیرو‌های ارتش در دفاع از حریم اهل بیت (ع) حضور یافته و در این راه شهدایی را تقدیم کرده است.

او در ادامه برخی از عملیات‌ها و رزمایش‌ها و افتخارات ارتش را طی دوران بعد از انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: تمام افتخارات ارتش انقلاب اسلامی برگرفته از ایمان قوی و راسخ کارکنان غیور ملت در ارتش ولایی است.

ایزدی همچنین برخی از منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ارتش را یادآور شد و افزود: آن چیزی که ارتش ما را متمایز از سایر ارتش‌های دنیا می‌کند همین علاقه و پیوند اسلامی در فکر نیرو‌های ارتش است.

هماهنگ‌کننده عقیدتی ـ سیاسی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه بویراحمد در ادامه برخی از اقدامات ارتش را خصوص مباحث عقیدتی برشمرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یکی از نهاد‌های برتر قرآنی کشور شناخته می‌شود و در ۴۵ سالگی عمر انقلاب اسلامی مسابقات قرآنی را با مشارکت چشمگیر نیرو‌های ارتش برگزار کردیم.

او با بیان اینکه برخی قاریان و حافظان برتر کشور از خانواده ارتش هستند، گفت: صد‌ها حسینیه و مسجد در مناطق مرزی عملیاتی، پادگان‌ها و یگان‌های آموزشی و مناطق محروم توسط ارتش احداث شده است که در این زمینه از دستگاه‌های پیشگام کشور هستند.

ایزدی برپایی ۴۳ دوره مسابقات قرآن کارکنان،۲۲ دوره مسابقات قرآن خانواده و ۲۱ دوره مسابقات قرآن دانشجویان را از دیگر فعالیت‌های این نیرو برشمرد و افزود: یکی از ابتکارات مهم سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، برپایی جشنواره حدیث در ارتش و جشنواره گوهر‌های فاطمی در حوزه عفاف و حجاب است که هم‌اکنون در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است و مورد استقبال پرشکوه صد‌ها نفر فعال قرآنی و کارکنان ارتش قرار گرفته است.

هماهنگ‌کننده عقیدتی ـ سیاسی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه بویراحمد بیان کرد: راه اندازی نهضت قرآنی و تربیت چهره‌های قرآنی، فعالیت ۱۵۰ دارالتحفیظ و کلاس تخصصی قرآنی در یگان‌های ارتش، تربیت بیش از ۳۷ هزار حافظ در میان کارکنان و خانواده‌ها که ۲۹۴ نفر از آنان حافظ کل قرآن هستند و... از دیگر فعالیت‌های سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش هستند.

او همچنین از راه‌اندازی مهد قرآنی برای نونهالان در شهرک‌های سازمانی ارتش فارس در سال جاری خبر داد و افزود: ارتقای سطح فرهنگی، سیاسی، مذهبی و خانواده‌ها در قالب دوره‌های بصیرت که در تمام طول سال اجرا می‌شوند از دیگر فعالیت‌هاست که نزدیک به ۸۰ درصد خانواده‌های ارتش امسال در این دوره‌ها شرکت کردند.

ایزدی در ادامه برخی از برنامه‌های هفته عقیدتی ـ سیاسی ارتش در استان فارس را برشمرد و گفت: طی این هفته قریب ۲۰ عنوان برنامه در سطح یگان‌های ارتش استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

هماهنگ‌کننده عقیدتی ـ سیاسی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه بویراحمد اظهار کرد: دیدار با امام جمعه شیراز، تشریح نقش عقیدتی ارتش در مکتبی کردن ارتش در صدا و سیمای فارس، رونمایی از کتاب شهید کسایی از شهدای شاخص سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، برگزاری نمایشگاه فرهنگی از فعالیت‌های عقیدتی ـ سیاسی، سخنرانی فرماندهان و رؤسای عقیدتی ـ سیاسی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برپایی مسابقه کتابخوانی و فرهنگی و دکلمه و نقاشی در فضای مجازی و حقیقی، برپایی مسابقات مختلف ورزشی در طول این هفته، تقدیر از کارکنان موفق و فعال عقیدتی ـ سیاسی در سطح منطقه، دیدار با خانواده جانبازان و بازنشستگان و تحلیل از آن‌ها و غبارروبی گلزار شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) از جمله برنامه‌های هفته عقیدتی ـ سیاسی ارتش در استان فارس هستند.

برچسب ها: وحدت ، نیروهای مسلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار