مطالبات کاملیناکاران لرستانی تا پایان مهرماه پرداخت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پرداخت مطالبات کاملیناکاران این استان تا پایان مهرماه خبر داد.

سید عماد شاهرخی در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی لرستان با محوریت ستاد زراعت با اشاره به رتبه اول استان در سامانه «سیمبا»، اظهار داشت: حدود هشت ماه است که در سامانه «سیمبا» سامانه رسیدگی به شکایات مردمی در حوزه بازار رتبه اول را داریم.

وی به رتبه سوم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارها نیز اشاره کرد و افزود: در امور اراضی نیز رتبه جهاد کشاورزی استان ششم بود و اگر همت کنیم قطعاً می‌توانیم رکوردهایی بی‌نظیری را ثبت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر کشاورزی دانش‌بنیان، گفت: ما ارقامی را در مزارع کشاورزی استفاده کردیم که کشاورز عادی شش تن در هکتار برداشت می‌کند.

شاهرخی، بیان کرد: ما در حوزه آبیاری تحت‌فشار رتبه هفتم کشور را کسب کردیم باوجوداینکه سال گذشته اعتبار مصوبه سفر نداشتیم.

وی با بیان اینکه در زمان کاشت تأمین کود، بذر و سم در اولویت است، عنوان کرد: نکته‌ای که کارشناسان و مدیران مراکز به آن توجه داشته باشند، متقاعدکردن کشاورزان در رعایت تناوب کشت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: کشاورزان باید به این باور برسند که تناوب کشت؛ یعنی افزایش بهره‌وری و اقتصادی کردن کشاورزی.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهم جهاد کشاورزی استان از اعتبارات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، بیان کرد: در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۶.۴ دهم همت پروژه برای استان تعریف کردیم که رقم قابل‌توجهی است.

وی گفت: در مرحله اول چهار همت به قرارگاه در کشور ابلاغ شده که سهم استان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است، رقمی که می‌تواند تحول قابل‌توجهی در زیر ساخت‌های بخش کشاورزی ایجاد کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به‌ضرورت یکپارچه‌سازی اراضی نیز تأکید کرد و افزود: نیاز است در این زمینه کار با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند، به نظر می‌رسد آبیاری تحت‌فشار اهرم خوبی برای یکپارچه‌سازی اراضی باشد.

شاهرخی، گفت: مورد دیگری که باید موردتوجه قرار بگیرد شناسایی اراضی مستعد برای سرمایه‌گذاری است، احیا و راه‌اندازی واحدهای تعطیل و غیرفعال با استفاده از ظرفیت‌ها نیز ضروری است.

وی در خصوص پرداخت مطالبات کاملینا کاران نیز ادامه داد: اواخر شهریور از بخش خصوصی تعهد گرفتیم که تا پایان مهر مطالبات را پرداخت کنند، امروز هم پیگیری کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بر عدم جابه‌جایی نیرو بدون مجوز کمیسیون تأکید کرد و گفت: هر نیرویی که بدون کمیسیون جابه‌جا شود برگشت می‌خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار