جهان اسلام متحدانه از مردم فلسطین دفاع کند

امام‌جمعه اهل‌سنت مسجد حقانیه شهرستان ایرانشهر گفت: جهان اسلام باید در این مورد متحد باشد و از مردم مظلوم فلسطین و غزه دفاع کند، این ظلم و تعدی تا کی صورت بگیرد.

  مولوی عبدالصمد دامنی  ضمن اظهار نگرانی برای مظلومان غزه، بر اتحاد و انسجام مسلمانان در حمایت از غزه تأکید و بیان کرد: الله تعالی در آیه ۱۳۳ سوره آل‌عمران خطاب به مسلمانان «وَ سارِعُوا إِلى مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ متقین» بشتابید به‌سوی آمرزشى از جانب پروردگارتان و بهشتى که پهنای آن آسمان‌ها و زمین است که براى پرهیزگاران آماده شده است.
 
مولوی دامنی تصریح کرد: ای مسلمانان فرصت را غنیمت بشمارید و بشتابید به‌سوی آمرزشی که از جانب پروردگارتان است.
 
وی ادامه داد: الله تعالی دو مژده بزرگ بیان کرده، برای حاصل‌کردن این دو نعمت الهی، تلاش و کوشش کنید و دوان‌دوان و با سرعت، از آن‌ها استقبال که اولی مغفرت و دومی بهشت است.
 
امام‌جمعه اهل‌سنت ایرانشهر عنوان کرد: حاکمان و دولتمردان دنیا، بنا به مناسبت‌های مختلف، اوقات خاصی را برای عفو مجرمان تعیین می‌کنند و زندانیان و کسانی که مرتکب جرمی شده‌اند را مورد عفو و بخشش قرار می‌دهند.
 
وی گفت: خداوند متعال برای مجرمان و کسانی که در مقابل دستورات الهی کوتاهی کرده و مرتکب محرمات الهی شدند، وظایف و فرایض الهی را انجام ندادند و پروردگار را ناراضی کرده، فرصت عفو و گذشت فراهم می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۵۳ سورا زمر فرموده: «قُلْ یَا عِبَادِيَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ»بگو: ای بندگان من که -با ارتکاب گناه- بر خود اسراف و زیاده روی کردید! از رحمت خدا نومید نشوید، یقیناً خدا همه گناهان را می آمرزد؛ زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است، ای پیامبر به کسانی که برنفس‌هایشان ظلم کردند، بگو از رحمت های الهی ناامید نباشید.
 
مولوی دامنی اضافه کرد: کسی که نافرمانی الهی را انجام می‌دهد، گناهانی مثل شرب خمر که به ضرر جان، مال، بدن، عقل و ایمان او بوده را مرتکب می‌شود، خطاب می‌کند که: ای کسانی که نافرمانی الله تعالی را انجام دادید، مرتکب اعمال زشت و کارهای ناروا و بغاوت شدید و از بارگاه الله تعالی گریخته‌اید و می‌ترسید، شاید بتوانید از دست حاکمان دنیا فرار کنید، اما از رب‌العالمین نه! هر جا بروید، بازهم در زمین و آسمان خداوند قرار دارید. قتل و غارتگری نکنید و کارهای ناروا انجام ندهید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار