مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان ملی استاندارد:

استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل و شناسایی بازار مهم است

ریزانه گفت: استفاده از تکنولوژی‌های بروز و هوش مصنوعی برای تحلیل و شناسایی بازار مهم است و می‌تواند کیفیت را مورد ارزیابی قرار دهد. 

جلال ریزانه دوشنبه ۲۴ مهرماه در مراسم نکوداشت روز جهانی استاندارد گفت: هدف از قانون استاندارد، رشد شاخص کیفیت در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. 

او افزود: شگفتی‌ساز‌ها زیاد هستند و اثرات آن‌ها در استاندارد‌ها مهم است؛ بنابراین باید برای بروزرسانی و توسعه کیفیت استاندارد‌ها تلاش کرد و در سازمان ملی استاندارد به جای تحلیل گذشته به دنبال تحلیل آینده هستیم و امروز هوش مصنوعی و تحقق آن‌ها در خانواده بزرگ استاندارد لازم است و می‌توان از خدمات آن برای  ارتقای کیفیت تولیدات در سطح بین‌المللی استفاده کرد. 

ریزانه با بیان اینکه تحلیل درستی از صادرات و واردات نداریم، گفت: باید تحلیل‌های محیطی داشته باشیم و استفاده از تکنولوژی‌های بروز و هوش مصنوعی برای تحلیل و شناسایی بازار مهم است و می‌تواند کیفیت را مورد ارزیابی قرار دهد. 

علی بیگ‌زاده نیز گفت: تولید در کنار توسعه، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بوده است، تولیدی که بتواند خودکفایی، استقلال، اشتغال و مهار تورم را در پی داشته، موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی در صحنه بین‌المللی شود، رونق اقتصادی کشور را افزایش دهد و باعث بهره‌وری و کارایی بیشتر شود. 

او تصریح کرد: تولیدی استاندارد است که بتواند اشتغال و به دنبال آن مهار تورم را داشته باشد و بر این اساس استاندارد، یک امر مهم و اجتناب‌ناپذیر است. 

بیگ‌زاده استاندارد را مطمئن‌ترین مسیر و موتور محرکه توسعه کشور دانست و گفت: استان کرمان، پیشران‌های اقتصادی زیادی دارد و در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری رتبه‌های برتر کشوری را داریم؛ بنابراین استاندارد به خصوص در حوزه کشاورزی برای کیفیت‌بخشی به محصولات ارگانیک و کنترل سموم همواره باید مدنظر قرار گیرد. 

او با بیان اینکه گام برداشتن در حوزه استاندارد منافع تولید کننده را نیز به دنبال خواهد داشت، افزود: هر اندازه کیفیت تولیدات بیشتر شود، افزایش قدرت کشور در عرصه جهانی بیشتر خواهد بود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان در صحنه ماندن و مقاومت شرکت‌های تولیدی را در اوضاع تحریم‌ها تحسین کرد و گفت: واحد‌های تولیدی در کنار مردم بودند و با افزایش تولیدات و ایجاد اشتغال، امیدآفرینی و امیدبخشی را در مردم ایجاد کردند.

 در این مراسم از تولید کنندگان برتر استان کرمان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار