قدردانی معاون رییس جمهور از پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به قزوین+ فیلم

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: عملکرد استان قزوین در پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور قابل تقدیر است.

محسن منصوری در بازدید از طرح‌های عمرانی استان، تاکید کرد: استاندار قزوین در پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور و پیگیری سیاست‌های دولت در استان به خوبی عمل کرده است و در استان هم اتفاقات خیلی خوبی در حوزه اقتصادی و عمرانی رخ داده که قابل تقدیر است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اظهار کرد: همه طرح‌های مربوط به سفر رییس جمهوری در استان فعال است، از مجموع مصوبات دور اول سفر استانی بیش از یکصد طرح به اتمام رسیده یا در حال اجرا است، تعداد محدودی از طرح‌ها هنوز شروع نشده که باید مورد به مورد بررسی و عارضه‌یابی تا مسئله حل شود.

وی افزود: از زمان سفر رییس جمهور تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا کرده است که ۲ هزار میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و مابقی توسط سایر دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی تأمین شده است.

وی عنوان کرد: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین سال‌ها در مرحله ابتدایی متوقف بود که با دستور رییس جمهور کار فعال شد و در چند ماه اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است، به طوری که ۱۵۰ نفر در کارگاه فعال هستند و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت مرحله اول بیمارستان با ۳۵۰ تخت به بهره‌برداری برسد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور یادآور شد: طی دو سال اخیر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص پیدا کرده است، در بازدید صورت گرفته این طرح منابعی نیاز داشت که با هماهنگی سازمان برنامه و بانک رفاه قرار شد مابقی اعتبار تامین شود.

وی با بیان اینکه دولت در اجرای طرح‌های بهداشت و درمان رکورد ثبت کرده است، اظهار کرد: در کشور ما حدود ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی ساخته شده است که از این تعداد تقریبا ۱۶ هزار تخت در این دولت به بهره‌برداری رسیده است، یک برنامه ایجاد ۱۰ هزار تخت جدید هم در نظر گرفته شده است که با افتتاح بیمارستان‌های مختلف به صورت مستمر این میزان محقق خواهد شد.

منصوری با اشاره به طرح جاده قزوین الموت تنکابن بیان کرد: این طرح در دو استان قزوین و مازندران اجرا می‌شود که بخشی از آن که از قزوین تا الموت است با پیشرفت ۹۰ درصدی در مراحل پایانی قرار دارد، هزینه انجام شده برای این طرح با توجه به ارزشگذاری انجام شده روز، حدود ۵ هزار میلیارد تومان است.

منصوری یادآور شد: در طرح نهضت ملی مسکن عملیات ساخت بیش از یک میلیون و ۷۵۰هزار واحد در کشور آغاز شده است که از ۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، دولت به موازات ساخت مسکن، زمین نیز واگذار می‌کند در واقع نهضت ملی مسکن از طریق ساخت مستقیم توسط دولت، طرح خودمالکی، تأمین زمین و پرداخت تسهیلات اجرایی می‌شود.

معاون اجرایی رییس جمهور خاطرنشان کرد: در ۵ ماه گذشته در حوزه مسکن شاهد تورم نزولی بودیم و این روند ادامه پیدا می‌کند؛ رییس جمهور ماهانه و گاهی سه هفته یکبار جلسه شورای عالی مسکن را برگزار می‌کند تا با رفع مشکلات با سرعت بیشتر شاهد تحویل واحد‌های مسکونی باشیم.

در سفر هیات دولت به استان قزوین ۱۹۷ مصوبه با ۱۰ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید که نزدیک به ۳۵ درصد این مصوبات اجرایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.