جشنواره انار در خنامان رفسنجان برگزار می شود

فرماندار رفسنجان گفت: جشنواره انار و مشتقات آن ،روز جمعه ۲۸ مهردر دهستان خنامان برگزار می شود.

حسین رضایی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره انار گفت: جشنواره انار و مشتقات آن قرار است در قطب تولید آن؛ یعنی دهستان خنامان از توابع بخش مرکزی رفسنجان، روز جمعه ۲۸ مهرماه  با برنامه‌های متنوع برگزارشود.

او افزود: در این جشنواره، بیش از ۳۰ غرفه از عرضه محصولات کشاورزی، شامل: انار، بادام، به و تولیدی‌های زنان این منطقه دایرمی شود.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: در این جشنواره، زنان روستایی با عرضه محصولاتی مانند: رب انار و انواع غذا‌هایی که با انار طبخ می‌شوند و نیز غذا‌ها و صنایع دستی تولیدی، هنر خودشان را به گردشگران و بازدیدکنندگان نشان می‌دهند و تلاش می‌کنند، گردشگران بیشتری این منطقه را شناخته و جذب این منطقه شوند.

او هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی فرهنگ و ظرفیت‌های کشاورزی و قابلیت‌های گردشگری منطقه عنوان و تصریح کرد: در این دهستان که شامل: روستا‌های کاخ، رئیس آباد، خنامان، ۱۲ امام، چاروک، ارجاسب، گلوسالار، علی آباد و روکرد است بیش از ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت پسته، انار و انواع درختان میوه مانند: زردآلو، قیسی، بادام و گردو، سیب و به، انگور، عناب و گیاهان دارویی، نظیر: گل گاوزبان، زعفران، گل محمدی و ...  وجود دارد.

رضایی بیان کرد: امسال پیش بینی شده از باغ‌های این منطقه بالای ۷۰ تن میوه انار برداشت و روانه بازار شود.

او به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری دهستان خنامان هم اشاره کرد و افزود: در این منطقه، امامزاده شاه چهلتن، درختان کهنسال پسته، دو قلعه تاریخی، برج و حمام تاریخی وجود دارد که می‌تواند زمینه ساز بهره مندی از صنعت گردشگری این منطقه باشد.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: این جشنواره در بخش‌های متنوع، شامل: عرضه انار و مشتقات آن، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری برای آشنایی شهروندان با میراث فرهنگی، تولیدات هنری و صنایع دستی نقاط مختلف خنامان تدارک دیده شده است.

او گفت: این جشنواره با هماهنگی اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، شورای اسلامی و دهیاری دهستان خنامان،  فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار