تعاونی‌های دهیاری قزوین پس از ۶ سال جانی تازه گرفتند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: تعاونی‌های دهیاری این استان پس از گذشت ۶ سال با هدف انجام فعالیت‌های عمرانی بیشتر در داخل روستا‌ها جانی تازه گرفتند.

لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شده از ۲۳ تعاونی موجود در سطح این استان که حدود ۶ سال تقریبا غیرفعال شده بودند، دوباره احیا و آغاز به کار کنند.

وی با بیان اینکه ملاک فعالیت بیشتر برای کار و احیای این تعاونی‌ها براساس خوش حسابی ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون پنج تعاونی دهیاری‌های استان با توجه به سوابق فعالیت بالای خود و صحیح بودن صورت حساب‌های مالی شان، با دادن اختیارات بیشتر فعالیتشان را آغاز کرده اند.

غریب تصریح کرد: فعالیت عمرانی تعاونی دهیاری‌ها در حوزه‌های مرمت، بهسازی، تجهیز بوستان، جدول گذاری، سنگفرش و مسایل و موضوعات زیرساختی و همچنین سایر فعالیت‌های قانونی در روستا‌ها خواهد بود.

به گفته این مسئول، واگذاری اختیارات بیشتر به تعاونی‌ها در شرایطی اعطا شده که به دلیل دشواری مسیر در بخش‌های کوهستانی و با وجود اعلام طرح‌ها در سامانه ستاد، پیمانکاران خصوصی تمایلی به انجام پروژه ندارند و این امر باعث رسوب پول دهیاری‌ها می‌شود، بنابراین با ایجاد شرایط رقابت، طرح به تعاونی‌ها واگذار می‌شود و این اختیارات پس از ارزیابی در طی مدت مشخصی، افزایش خواهد یافت.

غریب خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، این تعاونی‌ها در چهار بخش رودبار الموت شرقی و غربی، طارم سفلی و همچنین کوهین احیا و فعال شده‌اند.

استان قزوین دارای ۶۷۹ روستای دارای دهیاری است.

برچسب ها: تعاونی ها ، دهیاری ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار