برتری دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در جهان

فهام خامسی پور فارغ التحصیل، مدرس و پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در فهرست دانشمندان دو درصد برتر جهان قرار گرفت.

فرشید خیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: فهرست دانشمندان دو درصد برتر بر اساس رتبه بندی بین المللی محققان دانشگاه استنفورد آمریکا با بررسی و ارزیابی استنادات داده‌های پایگاه اسکوپوس ارائه شده و در اکتبر ۲۰۲۳ در پایگاه علمی الزویر (Elsevier) به چاپ رسیده است.

وی افزود: در این فهرست، پارامتر‌های متعددی بر روی مقالات منتشره در پایگاه استنادی اسکوپوس مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به تعداد مقالات و تعداد ارجاعات به مقالات شامل یا بدون خود استنادی نویسنده، تعداد مقالات تک نویسنده، درصد استناد نویسندگان به مقالات خود، رنکینگ دانشمندان در حوزه‌های تخصصی و معرفی حوزه تخصصی نویسندگان، اشاره کرد.

خیری اضافه کرد: از کشور ایران ۲ هزار و ۱۴۱ دانشمند در زمره دانشمندان برتر دنیا در ۲۲ رشته علمی و ۱۷۶ زیر رشته از تمامی دانشگاه‌های جهان قرار گرفتند.

وی بیان داشت: فهام خامسی پور، فارغ التحصیل، مدرس و پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و مدیر داخلی نشریه میکروب شناسی مواد غذایی این دانشگاه، در میان ۲ درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


خیری گفت: خامسی پور با چاپ بیش از ۱۰۰ عنوان مقاله در مجلات معتبر علمی پژوهشی و ISI، دارای اچ-ایندکس ۲۶ در گوگل اسکالر است.

وی یادآور شد: این فارغ التحصیل و پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و مدیر داخلی نشریه میکروب شناسی مواد غذائی، همچنین موفق به چاپ مقاله‌ای با همکاری جمعی از پژوهشگران مطرح از کشور‌های مختلف جهان، در مجله‌ی eClinicalMedicine یکی از معتبرترین مجلات زیر مجموعه Lancet با ضریب تأثیر ۱۷ شد.

وی تصریح کرد: مجله "Lancet" یکی از معتبرترین و مشهور‌ترین مجلات علوم پزشکی دنیاست که در پایگاه ISI مقالات با ارزش علمی بسیار بالا در آن چاپ می‌شود که از سال ۱۹۹۱ انتشارات الزویر امتیاز مجله را کسب کرد و آن را منتشر می‌کند.

خیری ادامه داد: از دیگر افتخارات وی می‌توان به سخنران و کمیته علمی در همایش‌های ملی و بین‌المللی، چاپ بیش از هفت عنوان کتاب، عضو اصلی انجمن‌های علمی تخصصی بین المللی، مجری، ناظر و همکاری در طرح پژوهشی ملی، داور بین المللی مقالات مجلات معتبر، عضو بنیاد ملی نخبگان و سردبیری و عضویت در هیات تحریریه نشریات علمی پژوهشی داخلی و بین المللی اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.