معرفی چهار مطب به مراجع قضایی در قزوین

صاحبان چهار مطب، به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی دفع زباله عفونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

هاشم یوسفی رییس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: صاحبان چهار مطب به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی دفع زباله عفونی، به مراجع قضایی معرفی شدند.

یوسفی افزود: این افراد، برای عقد قرارداد پسماند عفونی با عوامل خدمات شهرداری، اقدام نکرده بودند.

وی اضافه کرد: در شش ماه نخست امسال از ۳۵۷ مطب، درمانگاه و آزمایشگاه های طبی خصوصی، بازرسی بهداشتی انجام شده که تعداد ۱۲۶ اخطار کتبی برای این واحدها به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی صادر شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه بیشتر زباله‌های تولید شده در مطب ها، آزمایشگاه‌های طبی، درمانگاه‌های دولتی و خصوصی، زباله‌های عفونی هستند، گفت: این مکان ها پس از عقد قرارداد با عوامل شهرداری و طبق شیوه نامه‌های بهداشتی، زباله‌ها را باید قبل از تحویل به خدمات پسماند عفونی شهرداری قزوین، تفکیک کنند.

رییس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان قزوین بیان کرد: بر همین اساس در مدت زمان اعلام شده، ۳۰ مورد مکاتبه با سازمان نظام پزشکی قزوین انجام شده است و موضوع آن، مطب‌هایی است که نسبت به عقد قرار داد با شرکت‌های مجاز بی خطرسازی زباله‌های عفونی اقدام نکرده اند.

یوسفی تاکید کرد: تمامی بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در قزوین، موظف هستند که زباله‌های عفونی تولید شده را به صورت بهداشتی، جمع آوری و بی خطرسازی کنند و آن را به عنوان زباله عادی به سازمان خدمات پسماند شهرداری تحویل دهند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار