معاون اجرایی رئیس جمهور از احداث پل گاران مریوان بازدید کرد

معاون اجرایی رئیس جمهور در سفر خود به کردستان، از ساخت پل گاران و تقاطع غیر هم سطح سه راهی مریوان بازدید کرد.

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ضمن بازید از عملیات احداث پل گاران مریوان، بر شتاب بخشی در اجرای این پروژه تاکید کرد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در این بازدید پیرامون اهمیت احداث بزرگراه سنندج- مریوان- باشماق اظهار کرد: با احداث صددرصدی این بزرگراه ظرفیت ترانزیتی مرز بین المللی باشماق مریوان ارتقا می‌یابد.

وی اتصال شبکه راه و بزرگ راهی استان را در توسعه و رونق اقتصادی منطقه، دسترسی آسان مردم و زائران اباعبدالله الحسین (ع) به کربلا، تسهیل و روان سازی ترافیک و افزایش ایمنی سفر در این محور پر حادثه را مهم و راهبردی خواند.

زارعی کوشا رشد فیزیکی پل گاران به طول ۲۵۲ متر را ۸۵ درصد با صرف اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.


بیشتر بخوانید


استاندار کردستان در جریان بازدید از تقاطع غیر هسطح سه راهی مریوان نیز به معاون اجرایی رئیس جمهور گفت که اتصال کریدور بزرگراهی غرب کشور با احداث بزرگراه سنندج- مریوان- باشماق محقق می‌شود.

زارعی کوشا طول پروژه کل تقاطع سه راهی مریوان شامل زیرگذر، روگذر، رمپ‌ها و لوپ‌ها را ۸.۵ کیلومتر عنوان کرد و گزارش داد که تاکنون از کل طول تقاطع ۵ کیلومتر آماده بهره برداری و سه کیلومتر نیز در دست ساخت است که امید می‌رود تا سفر ریاست جمهوری طول مانده تقاطع نیز انجام شود.

وی با اعلام اینکه برای اجرای این پنج کیلومتر از تقاطع سه راهی مریوان ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است؛ تصریح کردکه برای اتمام تقاطع مانده به طول ۳.۵ کیلومتر ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.