طی دو سال اخیر؛

۶۰ درصد تصادفات گلستان در مسیر بزرگراهی رخ داده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: طی دو سال اخیر ۶۰ درصد تصادفات گلستان در مسیر بزرگراهی رخ داده است.

عادل مصدقی امروز چهارشنبه ۲۶ مهر در روز نخست شروع به کار دومین نشست هم اندیشی کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در استان با بیان اینکه تنها یک مسیر بزرگراهی بطول ۲۳۰ کیلومتر از نوکنده تا جنگل گلستان در استان وجود دارد، گفت: ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای طی دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در ۶ درصد این مسیر بزرگراهی اتفاق افتاده است.

او افزود: موتورسواران و عابرین پیاده نیز دو گروه پرآسیب و متوفیان ناشی از تصادفات در استان هستند.

به گفته وی، بنا بر تحلیل ها، علل تصادفات، ضعف در فرهنگ رانندگی یعنی سهم خطای انسانی بیشترین سهم و بعد وسیله نقلیه، راه، پلیس و شرایط محیطی شناخته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، آموزش و فرهنگ سازی و مشارکت مستقیم و غیر مستقیم مردم و دستگاه‌ها را نیاز جدی برای پیشگیری و کاهش حوادث ترافیکی بیان کرد و گفت:هوشیارسازی و اقدامات موثر مردم و دستگاه‌ها در کاهش تلفات و افزایش ایمنی جاده‌ها بسیار موثر است.

دومین نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان دبیرخانه‌های کمیسیون ایمنی راه‌های استان‌ها با هدف آسیب شناسی و واکاوی روند افزایشی تصادفات کشور به میزبانی استان گلستان طی چهارشنبه و پنجشنبه در هتل کانیار علی آباد کتول درحال برگزاری است.

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل دفتی ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های تهران، قم، سمنان، مازندران، یزد، خراسان شمالی و جنوبی و گلستان در این نشست حضور دارند.

برچسب ها: تصادف ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.