نخستین بیمارستان بحران جنوب شرق کشور با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در یزد به بهره‌برداری رسید

نخستین بیمارستان بحران جنوب شرق کشور روز پنجشنبه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بهره برداری رسید.

 نخستین بیمارستان بحران جنوب شرق کشور روز پنجشنبه با حضور داوود منظور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مسئولان استان در یزد به بهره برداری رسید.

دکتر حسین ابوالحسینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در حاشیه آیین بهره‌برداری از بیمارستان بحران فرخی زیربنای این مرکز درمانی را پنج هزار و ۲۴۰ مترمربع بیان کرد و گفت: این بیمارستان بحران با هدف پوشش منطقه جنوب شرق کشور از طرح‌های مصوب سفر اول رییس جمهور و هیات دولت به استان یزد است که امروز با حضور معاون رییس جمهور افتتاح شد.

وی افزود: این بیمارستان در ۲ طبقه ساخته شده و ۱۲۶ تخت دارد که ۳۳ تخت آن تخت ویژه است و همچنین این مرکز درمانی متشکل از ۶ اتاق عمل و بخش‌های زنان، داخلی، اعصاب، چشم و گوش و حلق و بینی، سی تی اسکن و نورولوژی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد میانگین زمان ساخت مراکز بیمارستانی را در کشور بین پنج تا ۱۰ سال بیان کرد و ادامه داد: بهسازی و بازسازی بیمارستان بحران فرخی از سال ۹۹ آغاز و با هزینه ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در مدت سه سال اجرا شد.

ابوالحسینی یادآور شد: با نوسازی ساختمان قدیمی بیمارستان شهید دکتر رهنمون، ۱۱۷ تخت به ظرفیت آن اضافه شد و بخش‌های چشم پزشکی، زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی، نورولوژی، اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه بزرگسالان و نوزادان و اطفال نیز در این مرکز ایجاد شده است و در زمان بروز هرگونه بحران، بلافاصله تخلیه و در اختیار ستاد بحران قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مهمترین مزیت ساخت بیمارستان بحران در این مکان، جدا بودن آن از ساختمان اصلی بیمارستان شهید رهنمون است و در عین حالی که همجوار یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند خدمات لازم پزشکی، پرستاری و پشتیبانی را به این مرکز نیز ارائه کند.

ابوالحسینی گفت: این بیمارستان از طرح‌های ملی است که بهره برداری از آن کمکی بزرگی به بخش درمان استان در زمینه‌های مختلف می‌کند و در زمان بروز هرگونه بحران به خدمات تخصصی بدون درگیر شدن در موارد اورژانسی ادامه می‌دهد و از تعطیلی بخش‌های آن همانند آنچه که در بروز و شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد، جلوگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار