بازگشت ۲ هزار مترمربع اراضی کشاورزی ساری به چرخه تولید

مدیر جهاد کشاورزی ساری از بازگشت ۲ هزار مترمربع اراضی کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید خبر داد.

سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی ساری با بیان اینکه با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تامین کننده و امنیت غذایی جامعه را تهدید کند طبق قانون حفظ کاربری برخورد خواهد شد، گفت: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، یک فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی بخش مرکزی این شهرستان قلع و قمع شد.

او افزود: ساخت وساز‌های غیرمجاز تخریب شده شامل دیوارکشی، تفکیک و بنای غیرمجاز در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع از اراضی روستای بالاملیک این شهرستان است.

علوی با تأکید بر محدود بودن میزان اراضی کشاورزی در کشور و رابطه مستقیم حفظ کاربری اراضی کشاورزی با امنیت غذایی از مردم خواست برای هرگونه ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی با کارشناسان اراضی این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مشورت کنند.

او با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است، گفت: بر اساس نص صریح قانون، علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار