نمونه‌های کشاورزی قزوین در ۳۱ شاخص صاحب رتبه شدند

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: نمونه‌های کشاورزی این استان از ۱۵۴ شاخصه کشاورزی، در ۳۱ بخش صاحب رتبه شد.

محمدحسین عطایی  رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در مراسم آیین شکرگزاری برداشت محصول و آغاز سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ و همچنین تجلیل از نمونه‌های کشاورزی استان، اظهار کرد: امروز به برکت اقدامات پر تلاش کشاورزان، ۱۳ کشاورز نمونه ملی و ۳۳ نمونه استانی در کشور فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: انتخاب نمونه‌ها صرفا یک کار تشریفاتی نیست، بلکه اعتقاد داریم این نمونه‌ها نقطه هدف و شاخص بخش کشاورزی قرار دارند و مابقی کشاورزان نیز باید به این سطح برسند.

عطایی در ادامه به تشریح برنامه سال زراعی جدید پرداخت و تصریح کرد: امسال و در سال زراعی این استان ۲۰۰ هزار هکتار در بخش آبی و دیم و همچنین ۱۲۰ هزار هکتار در بخش جهش تولید در دیمزار‌ها به زراعت خواهیم پرداخت.

این مسوول بیان کرد: امروز راهی به جز تولید، رعایت الگوی کشت و حفظ منابع پایه آبی و خاکی نداریم، ضمن اینکه در بخش کشاورزی امکان توسعه افقی وجود ندارد و تنها راه توسعه در سند آمایش، افزایش بهره وری است.

به گفته عطایی، افزایش کشت گوجه فرنگی از سوی کشاورزان استان قزوین بدون توجه به الگوی کشت سبب شد تا قیمت محصولات آن در بازار یک سوم قیمت واقعی باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: سال گذشته با وجود ۴۰ درصد کاهش در میزان بارندگی ها، ۵.۲ دهم افزایش تولید در حوزه کشاورزی استان داشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.