محقق:

اسرائیل مرتکب جنایات جنگی در غزه شده است

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان گفت: حمله به بیمارستان‌ها و کشتار غیرنظامیان خلاف قوانین بین المللی جنگ است.

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان گفت: حمله به بیمارستان‌ها و کشتار غیرنظامیان در غزه خلاف قوانین بین المللی جنگ است و جنایت جنگی محسوب می شود.

محمد محقق دری درباره حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه گفت: اسرائیل در رویارویی نظامی موفق نبوده است، برای همین می خواهد شکست‌های نظامی را با کشتن انسان‌های بی گناه و تخریب خانه‌های مردم جبران کند.

وی افزود: قطع کردن آب و برق یک جمعیت دو-سه میلیونی و مجازات دسته جمعی یک ملت به خاطر جنگ، زیرپا کردن قوانین جنگ و ارتکاب جنایت جنگی است.

محقق با بیان این که اسراییلی‌ها در غزه از بمب‌های غیرمتعارف و خارج از استانداردهای بین‌المللی استفاده می کنند تاکید کرد: این اقدام نشان از درماندگی و استیصال رژیم صهیونیستی است.

محمد محقق در پاسخ به اینکه رهبران جهان اسلام چه نقشی می توانند در حمایت از فلسطین ایفا کنند، گفت: رهبران جهان اسلام ناگزیری‌های خاص خود را در زمینه روابط با کشورهای دیگر دارند با این حال بسیاری‌شان مواضع خوبی گرفته اند.

محقق افزود تحریم اسرائیل، قطع روابط دیپلماتیک و نفروختن گاز و نفت به آنها و فشارهای اقتصادی بر اسراییل می تواند گزینه های خوبی برای رهبران کشورهای اسلامی باشد.

محمد محقق در ادامه درباره سفر بایدن و در آغوش گرفتن نتانیاهو گفت خود آقای بایدن شخصا به اسراییل آمد، در کنار نتانیاهو ایستاد شد و همه جنایاتش را تایید کرد! حتی مساله حمله به بیمارستان المعمدانی را به جای اینکه نتانیاهو تکذیب کند، آقای بایدن به دیگران نسبت می دهد. این یعنی بایدن خواست به دنیا و منطقه بفهماند که ما در کنار این جنایت‌ها هستیم.

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان عملیات طوفان الاقصای حماس در مراکز اطلاعاتی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را در طول تاریخ بی‌سابقه خواند و  گفت این یک شکست سنگین اطلاعاتی و امنیتی برای اسراییل، آمریکا و تمام هم‌پیمانان آنها بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۴:۲۲ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
اسرائیل به همراه آمریکا مرتکب جنایات جنگی در غزه شده است.
اسرائیل به همراه آمریکا مرتکب جنایات علیه بشریت در غزه شده است.