امامان جمعه نقش مهمی در فرهنگ‌سازی حفاظت و حراست از میراث‌فرهنگی دارند

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: ائمه جمعه استان با بهره‌گیری از تریبون‌های نمازجمعه نقش مؤثری در گسترش و افزایش فرهنگ‌سازی و تبیین حفظ میراث‌فرهنگی در استان دارند.

  محمدهادی طهرانی مقدم   در دیدار با مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امامان جمعه با استفاده از تریبون‌های نمازجمعه در سراسر استان نقش منحصر بفردی در ترویج فرهنگ صحیح حفاظت و حراست از آثار تاریخی، ابنیه و زیرساخت‌های گردشگری و همچنین نشان دادن و معرفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان به گردشگران سراسر کشور دارند.

وی با اشاره به مطالبه جدی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص احیا و ایجاد خدمات بهداشتی در اماکن گردشگرپذیر و مسیر‌های ارتباطی به جهت رفاه حال مسافران و گردشگران، تأکید کرد: این مهم در سیستان و بلوچستان نیز با قوت در حال پیگیری و اجراست و مقرر شده تا با هماهنگی‌های بین دستگاهی نسبت به احیا و ساخت و افزایش تأسیسات بهداشتی جدید اقدام شود.

فرهنگ حفاظت از میراث‌فرهنگی در میان کودکان نهادینه شود

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت: کمبود مجتمع‌های رفاهی در استان مشهود است که باید تقویت شود چرا که این استان با این همه وسعت و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری شایسته این حجم پایین زیرساخت‌های خدماتی رفاهی نیست.

حجت‌الاسلام محمدرضا ثبوتی خاطرنشان کرد: آسیب‌های نگهداشت، نظافت و حفاظت از بنا‌های تاریخی نیز غیرقابل‌انکار است که باید فرهنگ‌سازی لازم عمومی صورت بگیرد و ما نیز در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان با تمام توان و امکانات در راستای ترویج و گسترش فرهنگ عامه جامعه گام برخواهیم داشت.

به گفته وی؛ تسریع در روند اجرای این مهم نیز عزم استانی همه دستگاه‌ها و مردم را می‌طلبد؛ اما لازم است تا موضوع فرهنگ‌سازی نگهداشت بنا‌های تاریخی، حراست از آثار ملی و زیرساخت‌های گردشگری از مدارس آغاز شود و این فرهنگ از همان ابتدا در میان کودکان و دانش‌آموزان ما نهادینه شود و آموزش‌وپرورش نیز مشارکت لازم در این مبحث را داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار