وزیر کشاورزی خبر داد؛

سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران در قرقیزستان

نیکبخت گفت: قرقیزستان منابع آب بسیار خوبی دارد و فرصتی برای سرمایه گذاری در حوزه شیلات و دامپروری دارد که مورد استقبال بخش خصوصی ما قرار گرفت.

 وزیر جهاد کشاورزی به منظور شرکت در سیزدهم اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و قرقیزستان به این کشور سفر کرد.

محمد علی نیکبخت در خصوص برنامه‌های سفر خود و هیات همراه گفت: از دیروز به همراه تعدادی از دستگاه‌های دولتی عضو کمیسیون و تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی وارد قرقیزستان شدیم و اجلاس نیز از دیروز آغاز شده است. دو جلسه اختصاصی با وزیر اقتصاد به عنوان رییس کمیسیون مشترک کشور قرقیزستان و یک جلسه نیز با وزیر کشاورزی کشور قرقیزستان برگزار کردیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های دیگر نیز با دستگاه‌های متناظر خود جلساتی داشتند و مسائل مربوط به اجلاس و برنامه‌های در دستور کار پیگیری می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: شرکت‌های خصوصی هم با بخش‌های اقتصادی کشور قرقیزستان که در حوزه سرمایه گذاری و بازرگانی فعالیت دارند، جلسات موثر داشتند.

نیکبخت تصریح کرد: قرقیزستان دارای منابع آب بسیار خوبی است و فرصت خوبی برای سرمایه گذاری خصوصا در حوزه شیلات و دامپروری دارد که مورد استقبال بخش خصوصی ما قرار گرفت و مقرر شد بازدید‌هایی را در آینده داشته باشند. همچنین با هماهنگی‌هایی که با سفارت ایران در قرقیزستان خواهد شد برای سرمایه گذاری آمادگی لازم به وجود آمد.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: طرف قرقیزستانی هم آمادگی خود را برای برداشت موانع و تسهیل امور و کاهش بروکراسی‌ها انجام می‌دهد تا سرمایه گذاران ما بتوانند کشت فراسرزمینی را در بخش‌های مختلف کشاورزی در کشور قرقیزستان دنبال کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه بازرگانی نیز فرصت‌های مناسبی وجود دارد که بتوانیم با ایجاد مراکز تجاری در دو کشور به صورت مشترک و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در فصول مختلف دنبال کنیم. همچنین کشور قرقیزستان به جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان یک فرصت برای ترانزیت کالاهایش به جنوب خلیج فارس، غرب آسیا و شمال آفریقا نگاه می‌کند.

وی در پایان گفت: امروز دومین روز اجلاس را دنبال می‌کنیم و در افتتاحیه نمایشگاهی حضور خواهیم داشت تا بازرگانان، تجار و سرمایه گذاران ما با فرصت‌های بازرگانی و سرمایه گذاری در این کشور آشنا شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار