برگزاری جشنواره ورزش خیابانی جانبازان و توان‌یابان در چهارمحال وبختیاری

نخستین جشنواره ورزش خیابانی ویژه جانبازان و توان‌یابان چهارمحال و بختیاری همزمان با گرامیداشت هفته پارالمپیک با حضور ۹۰ نفر از ورزشکاران استان در پارک لاله شهرکرد برگزار شد.

علی احمدی رئیس هیات جانبازان و توان‌یابان شهرستان شهرکرد اظهار داشت: ورزشکارانی که در این جشنواره حضور دارند در رشته‌های ورزشی تنیس روی میز، فوتبال دستی، والیبال نشسته، بسکتبال با ولیچیر، شطرنج و بوچیا استعداد سنجی می‌شوند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها تلاش شده بعد از استعدادیابی ورزشکاران توان‌یاباب و جانباز در این جشنواره، این افراد به سمت ورزش قهرمانی هدایت شوند.

احمدی هدف از برگزاری جشنواره ورزش خیابانی ویژه جانبازان و توان‌یابان چهارمحال و بختیاری را ایجاد روحیه نشاط، شادکامی و استعدادیابی این ورزشکاران عنوان کرد.

وی بیان داشت: در زمان حاضر زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی ویژه جانبازان و توان‌یابان چهارمحال و بختیاری بسیار ضعیف است.


بیشتر بخوانید


احمدی گفت: ضعف امکانات زیرساختی در بخش ورزش معلولان استان چهارمحال و بختیاری انگیزه ادامه کار و تلاش این ورزشکاران را گرفته است.

وی تصریح کرد: ورزشکاران معلول و جانبازان استان چهارمحال و بختیاری از داشتن فضای ورزشی اختصاصی ویژه معلولان محروم هستند و می‌طلبد مسئولان برای تامین این زیرساخت اولیه برای این قشر از جامعه تلاش کنند.

احمدی اظهار داشت: با وجود همه کمبود‌ها و ضعف زیرساخت‌های لازم در بخش ورزش معلولان استان سهم این استان از رقابت‌های آسیایی هانگژو دو سهمیه در رشته والیبال نشسته و وزنه‌برداری است.

وی افزود: کسب دو سهمیه از سوی ورزشکاران معلول این استان برای حضور در رقابت‌های آسیایی هانگژو بیانگر استعداد و ظرفیت ورزشکاران معلول این استان است که باید زمینه ظهور و بروز این استعداد‌ها در استان فراهم شود.

احمدی یادآور شد: نخستین جشنواره ورزش خیابانی ویژه جانبازان و توان‌یابان چهارمحال و بختیاری با مشارکت و همکاری دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

وی ادامه داد: هزار و ۴۰۰ ورزشکار جانباز و معلول در چهارمحال و بختیاری عضو هیات ورزش جانبازان و معلولان هستند که از این تعداد ۴۰۰ ورزشکار ساماندهی شده و در قالب ۱۸ رشته ورزشی فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار